Szakértő: csak akkor van értelme a KRESZ-módosításnak, ha az életszerű
Úgy véli, a szabályozásra szükség van, ám az előírások önmagukban nem elegendők, a biztonságos közlekedéshez a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni.
Korábban beszámoltunk róla, hogy megváltozhat a KRESZ, ezzel pedig rendeződhet az elektromos rollerek helyzete, és igazából már csak a végső döntésre van szükség ebből a szempontból, de a téma kapcsán most Major Róbert, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar közbiztonsági tanszékének vezetője is elmondott pár dolgot.
Állítása szerint a KRESZ korábban nem nevesítette az elektromos rollereket, ezért a mikromobilitási eszközök rendőrségi és bírósági jogalkalmazása nehezen tudta kezelni a felmerülő problémákat, vagyis a mostani módosítás elsősorban ebben tenne rendet.
A változtatás nem jelent garanciát
Elmondása szerint „ezzel nagyjából rend lenne a kérdésben”, ám a változtatás nem jelent garanciát arra, hogy az elektromos rollerezők be is fogják tartani a szabályokat, hiszen ma is vonatkozik szabályozás pl. a kerékpárokra, ám azt mégsem úgy használják a kerékpárosok, ahogy a KRESZ számukra előírja – írta az Infostart.
A szakértő úgy véli, az elektromos rollerekre kialakított szabályozás csak akkor fog működni, ha az életszerű, vagyis annak betartása nem jelent majd aránytalan hátrányt az eszköz használójára, illetve a kis teljesítményű rollereknél szükségtelen védőfelszerelést és vezetői engedélyt előírni, hiszen ezt a baleseti statisztika, baleseti tapasztalat sem indokolja.
Majd arra utalt, miszerint a gyalogosokkal is történnek halálos balesetek, amelyeknél el lehet mondani, hogy ha az áldozat viselt volna fejvédőt, kisebb eséllyel következik be tragédia, még sincs erre előírás. Viszont a nagy sebességű rollereknél már indokolt mindez, a biztonságos közlekedés érdekében pedig fontos lenne az infrastruktúrát is fejleszteni.