Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Szakértő: csak akkor van értelme a KRESZ-módosításnak, ha az életszerű

Úgy véli, a szabályozásra szükség van, ám az előírások önmagukban nem elegendők, a biztonságos közlekedéshez a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Korábban beszámoltunk róla, hogy megváltozhat a KRESZ, ezzel pedig rendeződhet az elektromos rollerek helyzete, és igazából már csak a végső döntésre van szükség ebből a szempontból, de a téma kapcsán most Major Róbert, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar közbiztonsági tanszékének vezetője is elmondott pár dolgot.

Állítása szerint a KRESZ korábban nem nevesítette az elektromos rollereket, ezért a mikromobilitási eszközök rendőrségi és bírósági jogalkalmazása nehezen tudta kezelni a felmerülő problémákat, vagyis a mostani módosítás elsősorban ebben tenne rendet. Soron kívül Korlátozottan ugyan, de újraindult a vasúti közlekedés a Déli pályaudvaron

„A jelenlegi módosítási tervezet szerint az elektromos rollereket két külön kategóriába sorolnák, alapvetően teljesítmény, illetve elérhető maximális sebesség alapján. A kis teljesítményű eszközöket (25 km/óránál nem mehetnek gyorsabban) a kerékpárra, a nagyobb teljesítményűeket pedig a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályok szerint kellene használni”

– fejtette ki.

A változtatás nem jelent garanciát

Elmondása szerint „ezzel nagyjából rend lenne a kérdésben”, ám a változtatás nem jelent garanciát arra, hogy az elektromos rollerezők be is fogják tartani a szabályokat, hiszen ma is vonatkozik szabályozás pl. a kerékpárokra, ám azt mégsem úgy használják a kerékpárosok, ahogy a KRESZ számukra előírja – írta az Infostart.

A szakértő úgy véli, az elektromos rollerekre kialakított szabályozás csak akkor fog működni, ha az életszerű, vagyis annak betartása nem jelent majd aránytalan hátrányt az eszköz használójára, illetve a kis teljesítményű rollereknél szükségtelen védőfelszerelést és vezetői engedélyt előírni, hiszen ezt a baleseti statisztika, baleseti tapasztalat sem indokolja.

Majd arra utalt, miszerint a gyalogosokkal is történnek halálos balesetek, amelyeknél el lehet mondani, hogy ha az áldozat viselt volna fejvédőt, kisebb eséllyel következik be tragédia, még sincs erre előírás. Viszont a nagy sebességű rollereknél már indokolt mindez, a biztonságos közlekedés érdekében pedig fontos lenne az infrastruktúrát is fejleszteni.

Fekete-Győr András elvesztette képviselői mandátumát

Hivatalossá vált: Fekete-Győr András elvesztette képviselői mandátumát.