Szakértő a dél-koreai légi-katasztrófáról: semmi sem indokolja, hogy betonfal legyen egy repülőtéren
Sőt, egyenesen úgy véli, már-már a bűncselekmény határát súrolja, hogy betonfalat húztak fel a dél-koreai légi-katasztrófa helyszínén.
Légi közlekedési szakértők szerint a dél-koreai repülőtéri illetékeseknek alaposan át kell gondolniuk annak a betonfalnak a létjogosultságát, melynek nekicsapódott egy repülőgép Dél-Koreában, 179 ember életét követelve.
David Learmount, a Sky Newsnak nyilatkozó vezető repülésbiztonsági szakértő úgy véli, hogy a kifutópálya végén elhelyezkedő, irányítórendszert tartó falnak ütközés volt a tragédia „kulcsfontosságú fordulópontja”:
A szemtanúk elmondása szerint még a szerencsétlenség előtt rengeteg madár tartózkodott a kifutópálya környékén, és az irányítótorony figyelmeztette is a pilótát a madárrajra. Egy perccel később a repülőgép vészjelzést adott le.
A második leszállási próbálkozás során, 9:03-kor a gép futóműve nem volt kiengedve. Learmount úgy gondolja, a fedélzeten lévőknek még így is jók voltak az esélyeik a túlélésre, mivel a pilóta a magas sebesség ellenére sikeresen lehozta a repülőt a földre.