Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
359,61 Ft
Euró
390,62 Ft
Font
462,96 Ft
Bitcoin
67,403 $

Mennyibe kerül egy reklám az idei Super Bowl-on?

A Super Bowl az amerikai sport, és egyben az amerikai reklámok legnagyobb eseménye is, hiszen minden évben nézők milliói kapcsolnak a meccsre, a félidei show-ra és a reklámokra. A hirdetők pedig minden évben dollármilliókat fizetnek azért, hogy helyet kapjanak az áhított Super Bowl közvetítésben.

...svg content...Fotó: EPA/JOHN G. MABANGLO
Sport

Kiss László

Szerkesztő

Idén a Front Office Sports és a Statista adatai szerint a Super Bowl LVIII során egy 30 másodperces reklám átlagos költsége a 7 millió dollárt is eléri, ami azt jelenti, hogy a hirdetők 233 333 dollárt fizettek másodpercenként azért, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat több mint 100 millió néző elé tárják.

A Super Bowl-reklámok ára exponenciálisan emelkedett az 1967-es első mérkőzés óta, amikor egy 30 másodperces szpot mindössze 37 500 dollárba került, ami mai árfolyamon számolva 372 390 dollár lenne. A költségek először 1995-ben lépték át az 1 millió dollárt, azóta pedig folyamatosan emelkednek, az eddigi rekord 6,5 millió dollár volt 2022-ben, amikor a Cincinnati Bengals a Los Angeles Rams ellen játszott. Soron kívül Magyar Péter fontos információt osztott meg a fővárosi közgyűlésbe delegáltak kapcsán

De miért ilyen drágák és népszerűek a Super Bowl-reklámok? Milyen előnyei és kockázatai vannak a nagy meccs alatti reklámozásnak? És kik azok a hírességek és vállalatok, akik az idei Super Bowl-reklámokban szerepelnek? Íme minden, amit a 2024-es Super Bowl reklámjairól tudni kell.

A Super Bowl reklámok előnyei

A fő ok, amiért a hirdetők hajlandóak ilyen magas árat fizetni a Super Bowl-reklámokért, az a hatalmas és elkötelezett közönség, amelyet a játék vonz. A tavalyi Super Bowl volt az NFL történetének legnézettebb, és egyben minden idők legnézettebb televíziós műsora az Egyesült Államokban, több mint 115 millió nézővel. Sok néző ráadásul kifejezetten várja a reklámokat, amelyekben általában nagy nevek, nagy márkák és nagy újdonságok szerepelnek.

A hirdetők azt is remélik, hogy a Super Bowl-reklámok leadásuk után a közösségi médiában is tovább élnek, ez ugyanis a mérkőzésen túl is kiterjesztheti hatásukat. A Doritos tavalyi reklámja például, amelyben Lil Nas X és Sam Elliott szerepelt, vírusos tánckihívást váltott ki a TikTok-on. Idén többek között Usher és a BMW, Joe Burrow és a BodyArmor, valamint Dwayne Johnson és a Microsoft is ott lesz a Super Bowl-reklámokban.

A Super Bowl-reklámok másik előnye, hogy pozitív asszociációt teremthetnek a márka és az esemény között, ami növelheti a márka hírnevét és lojalitását. A Morning Consult felmérése szerint az amerikaiak 17%-a mondta azt, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolna olyan márkától, amely a Super Bowl alatt reklámozott, és csak 8% mondta azt, hogy kisebb valószínűséggel. Emellett az amerikaiak 44%-a úgy nyilatkozott, hogy kedvezőbb véleménnyel van egy olyan márkáról, amely a Super Bowl alatt reklámozott, míg csak 11%-uk mondta, hogy kevésbé kedvező véleménnyel van róla.

A Super Bowl reklámok kockázatai

Azonban nem minden Super Bowl-reklám éri meg a befektetést. Egyes hirdetések nem találnak visszhangra a közönség körében, vitákat váltanak ki. 2019-ben a Georgia állambeli Savannah-ban egy személyi sérüléssel foglalkozó ügyvéd reklámjában egy tüzesettel járó autóbaleset és egy zombiinvázió szerepelt, amit sok néző zavarónak és helytelennek talált.

A Super Bowl-hirdetők tehát nagy kockázatú, magas jutalommal járó forgatókönyvvel néznek szembe, ahol egyensúlyt kell teremteniük a kreativitás és a hatékonyság között. Más hirdetőkkel is versenyezniük kell a nézők figyelméért és elismeréséért, akik könnyen összehasonlíthatják és értékelhetik a hirdetéseket az interneten.

Az USA Today Ad Meter című kiadványa szerint, amely a Super Bowl-reklámokra adott reakciókat követi nyomon, a legnépszerűbb reklám 2023-ban a Rocket Mortgage reklámja volt, amelyben Tracy Morgan komikus szerepelt, míg a legkevésbé népszerű a Vroom, egy online autóvásárlási platform reklámja volt, amely egy férfit ábrázolt, akit egy rámenős autóértékesítő kínzott.

A Super Bowl-reklámok jövője

Mivel a Super Bowl-reklámok költségei továbbra is emelkednek, egyes hirdetők alternatív stratégiákat választhatnak, például digitális vagy közösségi média kampányokat, vagy az esemény más részeinek, például a játék előtti vagy utáni műsoroknak a szponzorálását.

A Super Bowl azonban valószínűleg továbbra is a legkeresettebb és legversenyképesebb hirdetési platform marad az Egyesült Államokban, mivel egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy egyetlen üzenettel nagy és sokszínű közönséget érjenek el. Amíg a Super Bowl kulturális jelenség és nemzeti látványosság marad, a hirdetők továbbra is versenyezni fognak a közvetítésben való helyért.

Magyar minisztereket szankcionálhatnak az Európai Parlamentben

Az Európai Parlament bizottságai várhatóan nem kérik fel a magyar minisztereket az elnökségi prioritások ismertetésére, ami példa nélküli lépés az EU történetében.

Szijjártó Péter nem vár tovább az ukránok olajkorlátozása miatt

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter is megdöbbenve áll az események előtt, ráadásul Brüsszel még támogathatja is ebben Ukrajnát.