Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Súlyos hiba a Series X-nél: véletlenszerűen lekapcsolnak a konzolok

Egyre többen számolnak be arról, hogy a vadonatúj Xbox Series X játékgépük megmagyarázhatatlan módon, teljesen véletlenszerű időközönként magától lekapcsol, miközben próbálják betölteni a game-eket.

Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Egyre többen számolnak be arról, hogy a vadonatúj Xbox Series X játékgépük megmagyarázhatatlan módon, teljesen véletlenszerű időközönként magától lekapcsol, miközben próbálják betölteni a game-eket.

A probléma rengeteg játékost érint, a Microsoft pedig egyelőre értetlenül áll a helyzet előtt. A leggyakrabban akkor jelentkezik a feltehetően szoftveres optimalizálással összefüggésbe hozható gond, amikor éppen egy játékot próbál a felhasználó betölteni. A konzol általában képes az első néhány képkocka erejéig behozni a game-et, utána viszont egyszerűen lefagy és kikapcsol. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Mint kiderült, legfőképpen az Assassin’s Creed Valhalla és a legújabb Call of Duty terheli le a rendszert olyannyira, hogy a Series X nem bírja tovább, és teljesen összeomlik.

Ez egészen komoly problémának számít, hiszen a redmondiak next-gen konzoljának húzócímeiről beszélünk – sokan éppen azért vásárolták meg a Series X-et, hogy kipróbálhassák ezeket a játékokat.

A Game Rant riportja szerint a hiba forrása a hatalmas fájlméretekben keresendő, a Call of Duty például az összes frissítéssel együtt 200 gigabájt tárhelyet foglal el. Ha valóban ez lenne a gond okozója, akkor kizárólag a next-gen címek lennének érintettek, viszont többek között a Witcher 3-nál is állandó glitchek mutatkoztak, így ezt az elméletet kihúzhatjuk a listáról.

Az sem elképzelhetetlen, hogy egyes konzolok szállítás közben sérülhettek meg, ezért nem szoftveres, hanem hardveres hibák keletkezhettek a komponensekben. A legvészjóslóbb magyarázat szerint alapvető gyártási és tervezési malőr történhetett, ami katasztrofális következményekkel járhatna.

Nem ez lenne az első eset a Microsoft gaming részlegének történetében – sokan talán emlékeznek még az Xbox 360 rajtjára, amikor a konzoloknál tömegesen jelentkezett a „vörös halálgyűrűként” elhíresült hiba, amely miatt játékgépek sorát hívták vissza.