Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A Shell a Fortnite-on keresztül népszerűsíti a fosszilis tüzelőanyagokat

Erre a lépésre talán senki sem számított, főleg nem a fiatal játékosok.

...svg content...Fotó: Unsplash/Krzysztof Hepner
Konzol/Videójátékok
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Klímaaktivisták szólaltak fel a Shell ellen, amiért a vállalat népszerű videójátékosokkal és fiatalokat megszólító influencerekkel együttműködve népszerűsíti a fosszilis üzemanyagokat a fiatalabb generáció körében.

Az olajipari óriásvállalat, mely júliusban több mint 5 milliárd dolláros (!) negyedéves nyereségről számolt be, a Fortnite alkotóival dolgozott együtt, s több platformon is azért fizetett játékosoknak, bemutassák az „ultimate road trips” promócióját, mely valójában a vállalat által V-Power Nitro+-nak nevezett új benzin marketingkampányának része. Soron kívül Így változik a boltok nyitvatartása október 23-án

A Media Matters for America nevű csoport azonban felhívta a nyilvánosság figyelmét, hogy a vállalat fiatal játékosokat céloz meg a Twitch-en, a TikTok-on, az Instagramon és a YouTube-on, s arra próbálja ösztönözni őket, hogy tankoljanak virtuális járműveket interaktív Shell benzinkutakon, és posztoljanak képernyőképeket a játékból a #Shellroadtrips hashtaggel.

A csoport kutatásai alapján a Shell legkevesebb hat streamer által szponzorált élő közvetítést támogatott a játékról a Twitch-en, akiknek összesen 5,5 millió követőjük van. Mindemellett három olyan tartalomkészítőt is azonosított más platformokon, akiket azért fizettek, hogy videóikban népszerűsítsék a kampányt.

Egy Chica felhasználónevű YouTuber múlt havi egyetlen fizetett promóciós posztja például potenciálisan 1,74 millió embert ért el. Allison Fisher, a Media Matters klíma- és energiaügyi programjának igazgatója a Shell megkérdőjelezhető gyakorlata kapcsán rámutatott:

„A Shell fiataloknak szóló marketingje egy újabb példa arra, hogy a nagy olajcégek a profitot az emberek és a bolygó fölé helyezik, holott évtizedek óta tudják, hogy az általuk forgalmazott termékek okozzák az éghajlati válságot.”

Deutsch Tamás: vérlázító provokációra készülnek Gyurcsányék

Deutsch Tamásnál többszörösen betelt a pohár Gyurcsány Ferencék miatt, szerinte megint hazudnak reggel, éjjel meg este.

Meglepően sokan kihagyják a kézmosást mosdóhasználat után

Emellett az is valószínűsíthető, hogy azok közül, akik kezet mosnak WC után és ebéd előtt, sokan nem figyelnek oda az alaposságra sem.

Szarvast gázoltak Piliscsabánál, kocsi alá került az állat

Súlyos baleset történt Piliscsabánál, ahol két gépkocsi is érintett volt egy szarvas elgázolásában, aki minden bizonnyal nem élte túl az ütközést.