Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

„Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat” miatt feljelentették a Ryanairt

Folytatódik a Ryanair-ügy, közel sem ért véget a történet, miközben a felek között egyre inkább megromlik a kapcsolat.

...svg content...Fotó: shanti / Twenty20
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Tovább gyűrűzik a Ryanair körüli botrány, miután a vállalat a fogyasztókra hárította a kormány által bevezetett extraprofitadót; Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter méltánytalannak és kisstílűnek nevezete a gyakorlatot, és bocsánatkérésre szólította fel „Európa legprofitéhesebb légitársaságát”.

A Ryanair közleményben reagált a miniszter megjegyzésére, de nem kért bocsánatot, ellenben bocsánatkérésre szólította fel Nagy Mártont, amiért hamis információkkal félrevezette a magyar családokat és Magyarországra utazókat az extraprofitadóval kapcsolatban. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

Az Országos Sajtószolgálat szerint nemrégiben a Védett Társadalom Alapítvány adott ki közleményt, amelyben jogsértőnek minősíti a Ryanair közleményét, és feljelentést tett ennek kivizsgálása érdekében:

„A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését.

A cég kizárólag a magyar aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofit-adót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni. Ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet. Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől Magyarország eddig eltekintett.

A Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a vállalat kénytelen volna felszámítani nekik.

A Védett Társadalom Alapítvány hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amelyben kéri a jogsértő Ryanair-közlemények kivizsgálását.

A magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.”