Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kénytelen szűkíteni a Ryanair a bázisát, ez lehet az ok a szócsaták mögött

A cég nem jut elég repülőhöz, ezt fedhetik el a konfliktusok, amelyeket a magyar kormánnyal is folytatnak. 

...svg content...MTVA/Bizományosi: Faludi Imre
Külföld
Author image

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

Budapestre érkezik Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója bejelentést tenni, ahogy azt tette az elmúlt napokban Athénban és Brüsszelben is – mindkét helyen felszámolták a bázist. 

O’Leary hónapokkal ezelőtt heves csatába bocsátkozott a magyar kormánnyal a repülőjegyekre kirótt adók miatt, a Ryanair úgy döntött, hogy ezt a fogyasztókra terheli át, ezért fogyasztóvédelmi eljárást indítottak ellenük.  Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Azonban az utazók számán nem látszik, hogy nagyon aggasztaná őket a többletköltség, ugyanis már a negyedik hónapban repül a Ryanair rekordszámú utassal, ráadásul a vállalat 16,9 millió jegyvásárlót repített el, ami 52 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és kétmillióval több, mint a pandémiát megelőző, 2019 augusztusi csúcs.

Magyar Nemzet az aero.de szakportálra hivatkozva arról ír, hogy a valódi probléma az, hogy az ír légitársaság nem jut hozzá az új Boeing 737 Max repülőgépekhez a megbeszélt ütemben, és O’Leary immár kételkedik abban, hogy a Boeing képes lesz helytállni a szerződésben vállalt kötelezettségeinek, pedig szerinte ezen áll vagy bukik Európa legnagyobb fapados légitársaságának jövő évi növekedése és eredménye. 

A 2023-as nyári menetrend kezdetére a Ryanair terve, hogy 124 darab 737 Max 8200-as repülőgép legyen a rendszerében, ám most nem kevesebb, mint 51 gép hiányzik ehhez a célhoz a portál szerint. 

A Boeing jelenleg a hajtóművek hiányával küzd, ezért kénytelenek későbbi időpontban szállítani a repülőket a megrendelőknek, a hiány ráadásul annyira nagy, a Boeing leszerelte a hajtóműveket az udvarán parkoló 737 Maxekből, hogy azokat új repülőgépeken használhassa fel.

Egyesek azonban úgy gondolják, hogy az ír fapados saját magának köszönheti a helyzetét, ugyanis nem kellett volna kezdettől fogva csak a Boeing gépeire alapozni a flottát. Még azután sem voltak hajlandók változtatni ezen, amikor 2018 októberében az indonéz Lion Air, 2019 márciusában az etióp Ethiopian Airlines Boeing 737 Max 8 típusú repülőgépe zuhant le röviddel a felszállás után. 

Pedig ekkor számos repülési hatóság rendelt el tilalmat erre a típusra, 2020 novemberében kapott újra engedélyt az Egyesült Államokban, de a Ryanair ezek ellenére sem váltott típust vagy gyártót.