Rezsiemelés: ma lejár egy fontos határidő, sok családot érinthet
Alapesetben mindenkinek érdemes lehet “leegyeztetnie”, hogy az új rendszerbe belépve hogyan állt az áram, vagy a gáz esetében.
Augusztus elsején lépett életbe a rezsiemelés, amely az átlagfogyasztás felett fogyasztók számára erőteljes drágulással jár, így teljesen érthető, ha minél többen szeretnének “tiszta lappal indulni”.
Ehhez megoldást jelenthet a mérőórák állásának rögzítése, amelynek határidejét a szolgáltatók augusztus 15-én éjfélig hosszabbították meg, bár alapesetben mindenkinek érdemes lehet “leegyeztetnie”, hogy az új rendszerbe belépve hogyan állt az áram, vagy a gáz esetében.
Ez alól elvileg akkor érdemes csak eltérni, ha a számlánkon szereplő óraállással összevetve azt látjuk, hogy egy érzékelhető mennyiséget már előre, olcsóbb áron kifizettünk, viszont az is igaz, hogy nem sokat nyerünk vele, hiszen a túlfizetés az éves leolvasások során mindig kiderül.
Tehát ha valaki tiszta helyzetre szeretne törekedni, akkor érdemes diktálni, amire telefonon és sms-ben is van lehetőség bizonyos esetekben, ám ezek a határidő miatt problémásak lehetnek, így a legegyszerűbb most is az, ha a szolgáltatók online felületeit vagy applikációit használjuk.
Sokan tartanak attól, hogy ha most bediktálják az óraállást, akkor átalánydíjas ügyfélből automatikusan havi diktálásúvá válnak, így számukra megnyugtató lehet, hogy a szolgáltatók 2022. július 26. és augusztus 15. között rendkívüli diktálást biztosítanak, emiatt nem módosítják az ügyfél besorolását.
Az MVM tájékoztatása alapján az ügyfelek időarányosan jogosultak igénybe venni a kedvezményes mennyiségeket, ezért az egyetemes szolgáltató naparányos elszámolást alkalmaz. Ugyanakkor a jogszabály éves fogyasztási mennyiséget rögzít, így ezt is figyelembe kell venni a számlázás során vagy legkésőbb az éves elszámoláskor.
Az Mfor beszámolójából kiderül, miszerint a kedvezményes áron biztosított energiamennyiség akkor sem veszik el, ha a fogyasztás az adott napon nem éri el az egynapi kedvezményes mértéket, ezt pedig a lakossági ügyfelek „görgetni tudják” az éves időszakon belül.