Remek negyedéves eredményről számolt be az Adidas, ám a Yeezy miatt nehéz lesz az év
Noha az Adidas pénteken a várakozásokat felülmúló első negyedéves eredményről számolt be, a Yeezy-üzlet elvesztése után nem lesz egyszerű ez az év a vállalat számára.
A CNN jelentése szerint az Adidas pénteken a várakozásokat felülmúló első negyedéves eredményről számolt be, hozzátéve, hogy a kínai piac is javulásnak indult, így részvényei 8 százalékkal emelkedtek. A vezérigazgató azonban figyelmeztetett, az Adidas „rázós év elé néz, csalódást keltő számokkal”.
A német sportruházati óriás veszteséget prognosztizál az idei évre, miután véget vetett a Kanye Westtel (2021 óta hivatalosan Ye) való partnerségének, ezzel együtt pedig megszűnt létezni a Yeezy is. A rendkívül jövedelmező Yeezy-vonal elvesztése közel 400 millió euróval rontotta a negyedéves eladásokat.
Az Adidas közlése szerint főként Észak-Amerikában, Kínában, Európában, valamint a Közel-Keleten és Afrikában csökkentek jelentősen bevételeik. A vállalat azonban még mindig nem közölte, hogy mi a terve a megmaradt, igen masszív Yeezy-készlettel, Bjorn Gulden vezérigazgató újságíróknak nyilatkozva pedig csak azt a homályos választ adta a kérdésre, hogy „az Adidas leszűkítette a cipőkkel kapcsolatos lehetőségeket, és egyre közelebb van a döntéshez”.
A pénteken közölt eredmények szerint az idei első negyedév üzemi eredménye 60 millió euró volt, mely 15 millió euróval múlta felül az elemzői várakozásokat. S bár az eladások 1 százalékkal csökkentek, ez még így is jobb, mint a korábban prognosztizált 4 százalékos visszaesés.
Ráadásul az Adidas részvényei is 8 százalékkal emelkedtek, ami komoly javulás, hiszen legutóbb tavaly augusztusban álltak ezen a szinten. A 2023-as előrejelzés kapcsán azonban nem eszközöltek módosítást, az Adidas ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy a Yeezy megszűnése miatt 700 millió euró lesz az idei vesztesége a vállalatnak.