Rekordot döntöttek Európában a kínai autógyártók
A kínai elektromos autók piaci részesedése 11%-ra emelkedett júniusban az európai piacon, közvetlenül az Európai Unió által bevezetett új vámtarifák életbe lépése előtt.
A Bloomberg beszámolója szerint a kínai gyártók több mint 23 ezer új elektromos járművet regisztráltak júniusban Európa-szerte. A jelentős növekedés annak tudható be, hogy a július 5. előtt eladott autókra még nem vonatkoztak az új vámterhek, ami arra ösztönözte a gyártókat, hogy fokozzák értékesítési erőfeszítéseiket.
A kínai autógyártók különböző promóciókkal, kedvezményekkel és kedvező finanszírozási lehetőségekkel próbálták meg növelni eladásaikat az európai piacokon.
Az új vámtarifák bevezetésének alapját a kínai kormány elektromos autógyártóknak nyújtott támogatása adta, ami miatt a kínai gyártók olcsóbban tudták értékesíteni modelljeiket Európában, mint a kontinensen már jelen lévő más autógyártók.
Az Európai Bizottság megállapítása szerint az MG tulajdonosa, a SAIC részesült az egyik legnagyobb mértékű állami pénzügyi támogatásban, aminek következtében a vállalat termékeire kivetett vámtarifa a korábbi 10%-ról 38,1%-ra emelkedett, ami a legmagasabb mérték az érintett gyártók között.
MG és BYD: Eltérő stratégiák a vámtarifák előtt
A SAIC a vámtarifák bevezetése előtt igyekezett minél több járművet importálni Európába. A JATO Dynamics adatai szerint júniusban 13 366 új MG-t regisztráltak az európai piacon, a Bloomberg jelentése azonban rámutat, hogy ezek 40%-át a kereskedők saját nevükre írták át, hogy elkerüljék az új vámterheket.
Ezzel szemben a BYD, amely júniusban közel 4000 regisztrációt ért el Európában, 17%-os többletvámmal szembesül.
Az új vámtarifák bevezetése jelentős hatással lehet a kínai elektromos autók európai jelenlétére a jövőben. Iparági szakértők szerint a lépés növelheti az európai gyártók versenyképességét, ugyanakkor a fogyasztók számára magasabb árakat eredményezhet.