Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rekordokat döntött a turizmus a 2025-ös F1-es Magyar Nagydíj idején

Rekordokat döntött a turizmus a 2025-ös F1-es Magyar Nagydíj idején

Rekordokat döntött a turizmus a 2025-ös F1-es Magyar Nagydíj idején
Shutterstock

A 2025-ös Forma–1-es Magyar Nagydíj nemcsak a versenypályán, hanem a fővárosi szállodákban is különleges csúcsokat hozott: a versenyhétvégén Budapest szálláshelyei csaknem 100 ezer látogatót fogadtak, a kihasználtságuk pedig meghaladta a 86 százalékot.

A tájékoztatás szerint augusztus 1. és 3. között összesen 96 ezer vendég érkezett Budapestre, akik összesen 180 ezer vendégéjszakát töltöttek el a fővárosi szállodákban. Ez az előző év azonos időszakához képest 17 százalékos növekedést jelent a vendégek számában, míg az eltöltött éjszakák száma 15 százalékkal emelkedett. Az érkezők 91 százaléka külföldről érkezett, ami jól mutatja a Magyar Nagydíj nemzetközi vonzerejét.

A cikk a videó után folytatódik

Teltház a szállodákban, duplázódó árak

A Visit Hungary jelentése szerint a fővárosi szállodák szinte teljes kapacitással működtek. Az alacsonyabb kategóriájú hotelek teljesen megteltek, míg a háromcsillagos szállodák kihasználtsága közel 88 százalékra rúgott. A megnövekedett kereslet miatt az átlagos szobaárak a megelőző hétvégéhez képest megduplázódtak, különösen a belvárosban és a központi helyszínek közelében.

A legtöbb külföldi vendég Nagy-Britanniából érkezett, őket követték a lengyel és német szurkolók, de számottevően képviseltette magát az Egyesült Államok és Románia is – tették hozzá a közleményben.

A fővároson kívül is érzékelhető volt az esemény gazdasági hatása: a Hungaroring környéki településeken, mint Mogyoród, Gödöllő, Kerepes, Veresegyház és Nagytarcsa, a vendégek száma három és félszeresére, míg az általuk eltöltött éjszakák száma hatszorosára ugrott a versenyhétvégét megelőző időszakhoz képest.

Mint hozzátette, a nemzeti marketingszervezet közösségi média kampányokkal, valamint a versenyprogramon túli kikapcsolódási tippekkel segítette a látogatók tájékozódását és élményszerzését. Emellett 21 budapesti szálloda számára biztosítottak tájékoztató kiadványokat és információs anyagokat, ezzel is támogatva a vendégek jobb kiszolgálását.

Liner/MTI