Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Többórás, átugorhatatlan reklámok tűntek fel a YouTube-on, mi lehet az oka?

Többórás, átugorhatatlan reklámok tűntek fel a YouTube-on, mi lehet az oka?

Többórás, átugorhatatlan reklámok tűntek fel a YouTube-on, mi lehet az oka?
Unsplash

Irreálisan hosszú reklámblokkok bukkantak fel a YouTube-videók előtt egyeseknél, de úgy tűnik, van egy lehetséges magyarázat a jelenségre.

Az elmúlt időszakban számos felhasználónál is irreálisan hosszú reklámok bukkantak fel a YouTube-on, melyeket ráadásul nem is lehetett átugrani. Egy Reddit-felhasználó például 58 perces reklámmal szembesült egy videó előtt, amit a platform nem is engedett neki megszakítani. Bejegyzése alatt többen is hasonló tapasztalatokról számoltak be. Volt, aki azt állította, hogy még ennél is sokszorosan hosszabb reklámblokkokkal szembesült, bár ehhez nem volt képi bizonyíték.

A cikk a videó után folytatódik

Míg a leghosszabb – képi bizonyítékkal alátámasztott – átugorhatatlan reklámblokk 2 óra 52 perces volt, ami egy 49 perces videó előtt jelent meg. Egyébként utóbbi fotó bal alsó sarkában egy skipping ads felirat is látható. A HVG az Android Authority-re hivatkozva azt írja, az említett felirat nem ott van, ahol a YouTube szokott ilyesmit elhelyezni; ez sokkal inkább egy aktív reklámblokkolóra hasonlít, ami ellen minden eszközzel küzd a platform.

Megeshet, hogy ennek a része a mostani probléma is – akár szándékos, akár nem. A YouTube ugyanis képes felismerni, ha valaki reklámblokkolót használ, de természetesen a véletlen hiba is benne van a pakliban, ami láthatatlanná teszi az „átugrás” gombot – jegyzik meg a cikkben. De a Google reakciója is megérkezett később: bár abban csak azt hangsúlyozták, mennyire fontosak a reklámok a tartalomgyártók üzleti növekedése szempontjából.

Illetve kiemelték azt is, hogy a használati feltételeket sértik a reklámblokkolók, amelyek ellen már globálisan küzdenek. A fenti esetekre nem reagáltak, mindössze annyit javasoltak még, hogy akit zavarnak a reklámok, az fizessen elő a YouTube Premiumra.


Korábban azt is megírtuk, hogy YouTube új dolgot tesztel: egy „Játssz valamit” nevű lebegő gombot, amelynek rendkívül egyszerű funkciója lesz. Persze a vállalat célja egyértelműen az, hogy az emberek minél hosszabb időt töltsenek a platformon.