Reagált az Xbox egyik főnöke a meglehetősen gyengére sikerült konferenciára
Az Xbox marketingmenedzsmentjének vezérigazgatója, Aaron Greenberg szerint a rajongóknak igazuk volt és elismerte, túlságosan magasra tették a lécet.
Az Inside Xbox eseményét május 7-én tartották és előzetesen azt ígérték, játékmenetek sorát fogjuk látni a Series X konzolon. Ehelyett azonban csalódást keltő prezentációval szembesültünk, amelyen többnyire third-party indie fejlesztők játékainak pár perces traielereit mutatták be mindenféle gameplay nélkül.
A nézők a rendkívül gyengére sikerült rendezvény után nem győzték kinyilvánítani a frusztrációjukat Twitteren és az egyéb közösségi platformokon. Az élő felvételt azóta kénytelen volt a Microsoft eltávolítani a YouTube-ról, ugyanis a dühödt gamerek diszlájk-áradattal „köszönték meg” az elképesztően amatőrnek ható konferenciát.
Az Xbox korábbi tweetjeiben apró betekintések helyett konkrétan első kézből való next-gen gameplay-eket ígért, melyekből semmi sem valósult meg.
Greenberg egyetért azzal, hogy félrekommunikálták az eseményt, ezért úgy gondolja, a májusi show-t más hozzáállással kellett volna megközelíteniük:
Mi egyetértünk azzal a véleménnyel, miszerint a Microsoftnak nem lett volna szabad ekkora hype-ot építeni a show köré. Ha például csak egy nappal az esemény előtt kiírták volna egy bejegyzésben, hogy „Inside Xbox május 7-én” minden egyéb információ nélkül, akkor egész más lenne a helyzet. Ebben az esetben kaptunk volna egy csomó fantasztikus trailert, amelyeket azért valljunk be, a third-party stúdiók rendesen odaraktak.
Ennek ellenére az elvárások magasak voltak, mert az Xbox marketingesei hetek óta mással sem borzolták a nagyérdemű kedélyeit, mint hogy jön a hatalmas leleplezés, végre játékmeneteket mutatunk a vadonatúj next-gen konzolunkról és mellesleg az Assassin’s Creed Valhalla csak az egyik lesz a sok game közül.
A szomorú igazság végül az lett, hogy egyedül a Ubisoft kalandjátékából mutattak egy 4 perces trailert, amiben ugyan lehettek gameplay részletek, de az egész egy előre renderelt összeállítás volt, a többi game esetén csakis rövid ízelítők érkeztek.
Reméljük, hogy a Microsoft tényleg tanult a hibáiból és a következő, júniusi Inside Xbox show előtt a realitáson lesz a hangsúly a magasztos önhype-olás helyett, mivel ellenkező esetben a Sony még úgy is felülkerekedhet a riválisán, hogy az égegyadta világon semmit sem csinált.
Mi is megírtuk a saját véleményünket a májusi Xbox konferenciával kapcsolatban: