Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Visszatérhet egy nagy név a Barcelonához, szükség is lenne rá

Visszatérhet egy nagy név a Barcelonához, szükség is lenne rá

Visszatérhet egy nagy név a Barcelonához, szükség is lenne rá
Shutterstock

A 2025-ös felkészülési időszak sem zajlik zökkenőmentesen a Barcelona számára, hiszen a klub pénzügyi nehézségei ismét rávilágítottak arra, mennyire törékeny a gazdasági helyzete még mindig a katalánoknak.

Az elmúlt héten végül elindult a csapat ázsiai turnéja Japánba és Dél-Koreába, ám az út hosszú napokig kérdéses volt, miután a klub súlyos szerződésszegésre hivatkozva eredetileg lemondta az utazást. A megállapodás végül megszületett, ám nem kis részben egy korábbi kulcsszereplő, a Rakuten közbenjárásának köszönhetően. A japán e-kereskedelmi óriás, mely 2017 és 2022 között a Barcelona mezszponzora volt, ismét szerepet vállalt a klub pénzügyi kihívásainak kezelésében.

A cikk a videó után folytatódik

„Kifejezték az érdeklődésüket. Mikitani döntő módon beavatkozott, hogy el tudjunk utazni Japánba a turnéra. Úgy gondoljuk, jó partner lehet a jövőben is” – mondta Joan Laporta klubelnök, utalva a Rakuten vezérigazgatójára, Hiroshi Mikitanira.

A Futball Espana beszámolója szerint a Barcelona korábban elmaradt kifizetésekre hivatkozva függesztette fel a turnét, ám a vita rendezésében a Rakuten közvetítőként lépett fel, lehetővé téve ezzel a Vissel Kobe elleni felkészülési mérkőzés lebonyolítását. Bár a Rakuten jelenleg nem lehet újra a klub főszponzora – ezt a pozíciót 2022 óta a Spotify tölti be –, a Mundo Deportivo információi szerint a japán vállalat komoly érdeklődést mutat aziránt, hogy új formában ismét szerepet vállaljon a klub körüli tevékenységekben.

A Barcelona számára minden újabb bevételi forrás létfontosságú, különösen annak fényében, hogy a klub célja a La Liga szigorú pénzügyi szabályrendszeréhez való visszatérés, amely az úgynevezett 1:1-es szabályon alapul. Ennek értelmében a klub csak annyi pénzt költhet átigazolásokra, amennyi bevételt generál – tehát minden egyes centnek jelentősége van.

Nem kérdés, hogy a Rakutennel való újbóli együttműködés jelentős lépést jelenthetne a gazdasági stabilitás felé vezető úton, különösen, ha az együttműködés új dimenziókat is öltene a jövőben. Az már biztos, hogy a korábbi szponzor szerepe túlmutat egy egyszerű gesztuson – a beavatkozásuk révén ugyanis nemcsak egy turné valósulhatott meg, hanem új kapuk is megnyílhatnak a katalán klub előtt.