Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,44 Ft
Euró
389,01 Ft
Font
453,96 Ft
Bitcoin
63,604 $

Rákay Philip tudta jól, a Most vagy soha! egészen más élményt fog kínálni a mozikban

Rákay Philip joggal lehet büszke a Most vagy soha! című magyar történelmi filmre, aminek alkotásában nemcsak producerként vett részt.

Fotó: Rákay Philip kreatív producer, forgatókönyvíró a Most vagy soha! című történelmi kalandfilm londoni díszbemutatóján a Leicester Square Vue filmszínházban 2024. március 17-én. Az alkotók jelenlétében mutatták be a március 15-éről és hőséről, Petőfi Sándorról szóló filmet a brit fővárosban. MTI/Kertész Róbert
Kult

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Rákay Philip, aki még mindig csak 52 éves, rengeteg tapasztalattal rendelkezik, mind a politikában, mind a médiában, és immáron a filmipar is olyasvalami, ahol letette a névjegyét, és lehetséges, ez csak a kezdet. Mindig is vonzotta a történelem, a magyarok történelme, mely számos ágon köthető a jelenlegi társadalmunkhoz.

Egy nagyszabású film elkészítése nemcsak kockázat, hanem óriási felelősség is, különösen, ha az ízig-vérig történelmi, mint ebben az esetben a Most vagy soha!, amit már több mint 100 ezren láttak a mozikban. Egyelőre úgy fest, újabb és újabb rekordokat dönthet meg a magyar film, mely minden generáció számára érdekes lehet.

A film egyik legérdekesebb vetülete, hogy generációként eltér az értelmezése, másfajta élményt kínál. A fiatalok sok esetben a látványt, az „akciót” keresik, amikre ugyancsak figyeltek a készítők, és Rákay a stábbal jól kötötte össze mindezt a generációs különbségekkel. Emiatt egy olyan filmről is beszélünk, ami kortalan, és közben olyan minőségi módon adja át a történelem letűnt és dicső korát, mely gondolkozásra ébreszti az embert.

A Most vagy soha generációkat ível át

Közben a legkisebb mértékben sem tekintenénk rá olyan alkotásként, ami tele van hollywoodi vonulatokkal, klisékkel. Emiatt szintén érdemelnek nagy dicséretet a készítők, hiszen úgy alkottak nagyot, hogy az nem „amerikai”, kerülvén Hollywood bevett szokásait. Nyilván ezzel kockázatot is vállaltak, ugyanakkor néha kockáztatni kell annak érdekében, hogy valami mást alkossunk, mely zászlóshajóként szolgálhat a magyar filmipar számára.

Rákay Philip számára is fontos volt, hogy a korhűség erős vonalakkal köszönjön vissza, kezdve a díszlettel, a ruhákkal, a sminkkel, és minden apró részlettel, melyek visszaadhatják, hogy akkoriban Petőfi Sándorék milyen magyar földön is éltek, mik vették körül őket. Ez a film másik olyan erőssége, mely évek múltán talán nagyobb értelmet fog nyerni, és olyasvalamit ad, amit jelenleg csak kevésbé érzünk.

Egy jó film arról ismerszik meg, hogy többszöri megnézésre késztet bennünket, és minden egyes újranézéssel más érzéseket generál, miközben újabb és újabb részleteket fedezünk fel. Illetve arról se feledkezzünk meg, hogy a jelenlegi fiatal generáció, akár a tizenévesek évekkel később, amikor már messze több tapasztalattal rendelkeznek, és a gondolkodásmódjuk is fejlettebbé válik, teljesen új élményeket fognak kapni a filmtől. A Most vagy soha! tehát sikeres, joggal az, de évekkel később még sikeresebbé válhat a fentebb említett okok miatt.