A PSG 10 év alatt 1,9 milliárd euró járulékot és adót fizetett be
Ez az egyik legfontosabb megállapítása annak a tanulmánynak, amelyet a francia klub megbízásából a Limoges-i Sportjogi és Sportgazdasági Központ (CDES) készített.
A Paris Saint-Germain (PSG) 1,9 milliárd euró járulékot és adót fizetett be Franciaországban az alatt a 10 év alatt, amíg a QSI alap tulajdonában volt a klub, és a klub által a médiában elért ismertségen túlmenően jelentősen hozzájárult a fővárosi régió gazdaságához is.
Ez csak néhány főbb következtetése annak a tanulmánynak, amelyet a PSG megbízásából a Limoges-i Sportjogi és Sportgazdasági Központ (CDES) készített, és amelyet csütörtökön tettek közzé, hogy felmérjék a Qatar Sport Investments (QSI) érkezésének gazdasági és társadalmi következményeit.
A klub közleményében a tanulmány szerzője, Christophe Lepetit hangsúlyozza, hogy a csapat által 2011 óta vezetett „gazdasági fejlődés” „nélkülözhetetlen” elemmé tette a csapatot Párizs, de a régió és Franciaország számára is. A munkaadói és szociális hozzájárulások, valamint a különböző adók (társasági adó, jövedelemadó, helyi adók) növekedése a 2019-2020-as szezonban 269,3 millió eurót tett ki, szemben a 2011-2012-es 81 millió euróval.
A CDES szerint a PSG csak a 2018-2019-es szezonban több mint 182,2 millió eurós hatást gyakorolt az Ile-de-France régió gazdaságára. A klubnak köszönhető többletforrások fő forrását a PSG mérkőzéseire látogató külföldi látogatók jelentik. A 2018-2019-es szezonban 100 ezren látogattak el a mérkőzésekre, átlagosan 3700-an meccsenként, fejenként 393 euróra becsült kiadással (45 százalék vendéglátásra és 25 százalék szállásra).
Ami a foglalkoztatást illeti, a csapat jelenléte 2150 teljes munkaidős munkahelyet jelent, ebből 670 közvetlen munkahely (a PSG különböző szervezeti egységeinek alkalmazottai), a többi pedig közvetett. Lepetit megjegyzi, hogy minden alkalommal, amikor a PSG egy másik francia bajnokságban szereplő csapat pályáján játszik, a jegybevételek rekordszintet érnek el. A Mundo Deportivo azt írja, a stadionok kihasználtsági szintje 23 százalékponttal nőtt a szezon átlagához képest.
A klub elnöke, a katari Nasszer Al-Khelaïfi hangsúlyozta, hogy „10 év alatt a PSG a világ sportpiacának egyik vezetőjévé vált, sőt, az elmúlt három évben a legdinamikusabban fejlődött”. Hozzátette, hogy az általuk vállalt befektetésekkel és a bevetésre kerülő projektekkel „hosszú távon a francia sportgazdaság egyik főszereplője lesz”.