Primark: itt nyitották meg a megszokottnál kisebb, eltérő kialakítású boltjukat
Úgy néz ki, a Primark is beáll azon üzletláncok sorába, amelyek kisebb alapterületű kirendeltségeket is hajlandóak üzemeltetni azok kedvéért, akik nem szeretnének a külsőbb városrészeken lévő nagyobb boltokba utazni.
A Primark Portugáliában, a lisszaboni régióban található Montijo városban nyitotta meg első, új formátumú boltját, melyet várhatóan további üzletek nyitása követ majd hasonló kialakítással. A jövőt illetően egyelőre annyit tudni, hogy a második ilyen üzlet várhatóan november végétől várja vásárlóit az angliai Boltonban. A részletek kapcsán kifejtik: a Montijo-ban nyílt üzlet mindössze 2500 négyzetméteres, és bár ez még mindig hatalmasnak tűnhet, valójában a megszokott Primark-áruházakhoz viszonyítva jóval kisebb.
A múlt hónapban megnyílt egységben ugyanúgy kaphatók férfi, női és gyermek ruhák, illetve az üzlettér egy kisebb részében háztartási termékeket is kínálnak, valamint kialakítottak egy szépségápolási részleget is. Ám a termékkínálat mindegyik szekció esetén szűkebb – írja az Origo a Retail Gazette beszámolója alapján. A Primark üzleteinek kialakításáért felelős igazgató hozzátette: a kis alapterületű bolt esetén a berendezés jelentős része újrahasznosított anyagokból készült, s a Portugáliában nyílt üzlet inkább egyfajta pilot projekt, mintsem kísérlet.
Tehát az ott látható elrendezés, elemek már a végleges változatai az új formátumnak. A cégnél egyébként azt is elárulták, hogy a kialakítás költségei csak minimális mértékben haladták meg egy hagyományos áruház költségeit, később pedig a kisebb alapterület és a felhasznált anyagok nagyobb mennyiségű beszerzése miatt olcsóbbá is válhat a kisebb boltok nyitása – derül ki a cikkből.
De korábban az a hír is felröppent, miszerint újabb Primark-üzlet nyílhat Magyarországon. A cég közép-kelet-európai vezetője még az első hazai Primark-üzlet megnyitása előtti sajtóbejáráson beszélt erről. Mint mondta, „szívünkkel, lelkünkkel, eszünkkel az Arena Mall Primark üzletére koncentrálunk”, de természetesen figyelik a vásárlók reakcióit is.