Pénzromláson kívül gyermekinflációval is számolniuk kell a magyaroknak
Az áremelkedés gyakorlatilag mindenütt felütötte a fejét, közvetetten pedig a gyermekek zsebpénzét és pénztárcáját is érinti.
A K&H hivatalos adatok alapján összeállította a gyermekek „bevásárlókosarát”, amiven a termékek ármozgását vizsgálták meg.
A gyümölcsjoghurt például 2020 novemberében átlagosan 135 forintba került , egy évvel később már 149 forintot kértek érte. Tehát több mint 10 százalékkal drágult egy év alatt a termék.
„Ez jelentős áremelkedést jelent, még akkor is, ha a 14 forintos növekedés első látásra nem tűnik számottevőnek” – fogalmaz a vállalat.
A hamburgerek is drágábbak lettek: 746 forintot kellett érte adni tavaly novemberben, idén viszont már 888 forinttal kell számolni, ami 19 százalékos drágulást jelent. Többe kerül a kakaós csiga is, mégpedig 145-ről 166 forintra, azaz 14 százalékkal emelkedett. A szemüvegkeret 9 százalékkal 19 830 forintra drágult. A hátizsák ára 2 százalékkal, a narancslé 6 százalékkal, a jégkrém 5 százalékkal kerül többe.
Ehhez hasonlóan a gyerekcipők ára is jócskán megugrott: 11 000 forintról 11 550 forintra ment fel az átlagáruk, azaz 5 százalékkal lettek drágábbak.
A gyermekek „bevásárlókosarában” szereplő termékek ára átlagosan 5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az is látszik, hogy ahhoz, hogy a gyermekek zsebpénzének a vásárlóértéke megmaradjon, a szülőknek 5-10 százalékos emelést kell tervezniük – derül ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőjéhez készült összeállításból.