Papírpalackos Coca-Cola kerülhet a magyar üzletek polcaira
A The Coca-Cola Company és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együtt alkotta meg az üdítőitalok újféle csomagolására szolgáló papírpalack prototípusát.
A csomagolási hulladék megszüntetése és a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakítása a The Coca-Cola Company globális stratégiája, a Hulladékmentes Világ része. Ennek keretében a PET-palackok helyett olyan csomagolást szeretnének létrehozni, amelynek gyártása is kevesebb hulladékkal és energiafelhasználással jár, alapanyaga pedig fenntartható forrásból származik.
A 100 százalékban újrahasznosítható papírpalack is így jött létre, és az üdítőgyártó kutatás-fejlesztési laboratóriuma már 2019 óta vizsgálja ezt a csomagolási lehetőséget. A jelenlegi fázisban a csomagolás a papír borításon belül újrahasznosítható műanyag belsőt tartalmaz, és kupakja is újrahasznosítható műanyag.
A prototípus bemutatása után először a hazai vásárlók próbálhatták ki az új csomagolást a Kifli.hu-n keresztül, ha AdeZ italokat rendeltek. A kiürült palackokat a Coca-Cola Magyarország visszagyűjtötte, majd laboratóriumi vizsgálatoknak vetették alá azokat.
A gyártó felmérésének eredményei alapján az új csomagolást kipróbáló válaszadók közel 90 százaléka kifejezetten szerette a papírpalackot, és ha választaniuk kellene két azonos, de más csomagolású termék közül, 85 százalékuk határozottan a papírpalackosat választaná.
A palackokat most továbbfejlesztik, és egy teljesen bioalapú, 100 százalékban újrahasznosítható csomagolást szeretnének létrehozni, melynek előállításához kizárólag fenntartható eredetű faanyagot használnak.