Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Pánikba esett egy édesanya – 64 kilométerrel arrébb tette ki autista fiát az iskolabusz

Pánikba esett egy édesanya – 64 kilométerrel arrébb tette ki autista fiát az iskolabusz

Pánikba esett egy édesanya – 64 kilométerrel arrébb tette ki autista fiát az iskolabusz
Shutterstock/Illusztráció

Az édesanya rémálma vált valóra, amikor autista fiát az iskolabusz tévedésből a lakóhelyüktől mintegy 64 kilométerre tette ki.

A fiú augusztus 29-én, pénteken délután 15:30-kor indult haza az iskolából, családja pedig természetesnek vette, hogy rövid időn belül megérkezik. Ahogy múlt az idő, és a gyermek nem ért haza, a szülők egyre jobban aggódtak. Édesanyja, Somers McCray felhívta a First Student nevű szolgáltatót, ami a fia iskolai szállítását végzi. Megdöbbenésére a diszpécser közölte vele, hogy „elveszett az iskolabusz GPS-követése”.

A cikk a videó után folytatódik

Somers ezután saját kezébe vette az ügyet: fia iPhone-jának helymeghatározását ellenőrizte, és megdöbbenve látta, hogy a készülék a 64 kilométerre fekvő Danburyben jelez. Az NBC Connecticutnak nyilatkozva felidézte: „Mondom a diszpécsernek, ő meg azt mondja: ‘Nem, nincs ott.’ Erre én: ‘De igen, ott van.’ Aztán csak annyit tudtam mondani: ‘Istenem, mit csinál ez a nő a gyerekemmel? Fogalmam sincs, mi történik.’”

Az anya a rendőrséggel, a First Studenttel és az iskolakörzettel együttműködve megszervezte, hogy a fiút a New Britaintől mintegy 16 kilométerre lévő Southingtonban, egy 7-Eleven benzinkútnál vegyék fel. Amikor végre újra találkoztak, a fiú – aki neurodiverzitása miatt különösen igényli a stabil napi rutint – kimerült és rémült volt. Somers elmondta: „Azt mondta, félt, nagyon fáradt volt, éhes, és annyira fájt a feje az utazástól.”

Az eset nem egyedülálló, ugyanis egy héttel korábban egy másik helyi édesanya, Lilly Reyes számolt be arról, hogy nem beszélő, kerekesszékes fiát tévedésből rossz iskolába vitték, ami teljesen összezavarta és felborította a megszokott napirendjét.

Dr. Tony Gasper, a CSDNB körzet szuperintendense úgy fogalmazott: „Nyilvánvaló, hogy a sofőrök és a busztársaság egyszerűen nem álltak készen a tanévkezdésre.” A First Student közleményben reagált a történésekre. „Őszintén elnézést kérünk – jelenleg kihívásokkal küzdünk a pontos kiszállítások és a sofőrök rendelkezésre állása terén.” A hírek szerint az iskolakörzet fontolgatja, hogy pénzbírságot szab ki a szolgáltatóra a történtek miatt – írja a Mirror.