Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Palkovics szerint tíz éven belül lehet magyar versenyző a Forma-1-ben

A Nemzeti Sportnak adott nyilatkozatában Magyarország innovációs és technológiai minisztere elmondta, komoly fejlesztések várhatóak a hazai motorsport világában.

Sport
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A kormánybiztos elárulta, hogy egyértelműen az utánpótlás-nevelésre kell alapozniuk a magyar autósport jövőjét, ehhez pedig Ferjáncz Attila, Drapál János, Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert lehet a legjobb példa a fiatal versenyzők számára.

A képességfejlesztésre kell helyezni a hangsúlyt, mivel az országban többekben is rejlik potenciál a későbbi sikerek elérésére. Palkovics hozzátette, hogy ehhez azonban az kell, hogy fejlődjön a szakágakkal kapcsolatos infrastruktúra, a kormány pedig azt tervezi, a jövőben még több versenypályát fog építeni. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

Kiemelte, határozott céljaik között van egy MotoGP aszfaltsík építése, amelyet a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszögbe pozicionálnának.

A pilótákról is beszélt, szerinte ugyanis elengedhetetlen lenne, ha Baumgartner Zsolt után végre újra Forma-1-es versenyzője lehetne Magyarországnak a száguldó cirkuszban. Úgy véli, mindent az alapoknál kell elkezdeni, ezért állami támogatásokkal fogják segíteni a gokartot és a többi szakágat, köztük a szimulátoros versenyzőket is.

„A minimotor és a gokart alap, aztán van ezeknek elektromos változata, és igen, nem mehetünk el szó nélkül az e-sport mellett sem, pedig abban eddig eredendően kevésbé hittünk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a szimulátor helyettesíti a valódi versenyautót vagy motort, de ugyanolyan szem-kéz-lábkoordinációra van szükség, mint a valódi versenyeken. Átjárás pedig eddig is volt, elég csak Michelisz Norbertre gondolni, aki szintén egy számítógép előtt kezdte a versenyzést, most pedig a saját utódát keresi e-bajnokság keretében.”

Palkovics elárulta, 2023-ban már futamot szeretnének rendezni a MotoGP-ben is, ezért a koronavírus-járvány csillapodása után azonnal nekikezdenek az építkezési munkálatoknak, addig pedig tovább folyik a mérnök- és szerelőképzés, így szakmai szempontból is komoly fejlődésre lehet számítani.

Arra a kérdésre, hogy pontosan hogyan kell elképzelni az állami támogatást a pilótákkal kapcsolatban, azt felelte

„Felmérjük, milyen irányba érdemes elindulni, és vannak is olyan hiteles szakemberek, korábbi vagy jelenlegi versenyzők, akik kiválóan alkalmasak az utánpótlás-nevelő program vezetésére mindkét sportágban.”

A magyar autósport jövője Palkovics szerint nagyon fényes lehet, mivel lesz két világszínvonalú pályánk és az új terveknek köszönhetően nemzetközileg elismert pilótáink is.

„Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Formula–1-es és MotoGP-pilótánk is. Globálisan nézve talán kevesebb világsorozat lesz, amelyek a mostaninál jóval fenntarthatóbb üzleti modell alapján működnek majd, és persze még fejlettebb technológiát használnak – nagyobb szerepet kap a tisztán elektromos hajtás és a hibrid technológia.”

Közben kiderült, hogy a német autóipari óriás tervezett projektjét 2021-re csúsztatják:

https://liner.hu/egy-evvel-elhalasztottak-a-debreceni-bmw-gyar-epiteset/