Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Továbbra sincs szó az online oktatás visszaéréséről

Továbbra sincs szó az online oktatás visszaéréséről

Továbbra sincs szó az online oktatás visszaéréséről
Fotó: Egy nyíregyházi anyuka segít harmadik osztályos gyermekének az iskolai feladatok követésében otthonukban a tavaszi szünet utáni első tanítási napon, 2020. április 15-én. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében országszerte a tanulók nem járnak iskolába, otthon tanulnak digitális tanrend szerint. MTI/Balázs Attila

Ehelyett a magyar kormány mindent megtesz azért, hogy rendezett körülmények között folytatódhasson az oktatás.

A kormány mindent megtesz azért, hogy hagyományos órarendben, a szokott módon felfűtött iskolákban, zavartalanul folyjon az oktatás az új tanévben – mondta a Belügyminisztérium köznevelésért felelős államtitkára az országos református tanévnyitón szombaton Hódmezővásárhelyen.

A cikk a videó után folytatódik

Maruzsa Zoltán hangsúlyozta, a tanulóknak az iskolában, a tanároknak a katedrán, a szülőknek a munkahelyükön van a helyük. Ettől is függ, hogy megerősödve kerül-e ki az ország a még el nem múlt járványidőszakból, a háborús veszélyhelyzetből és az energiaválságból – tette hozzá.

Az államtitkár szólt arról is, hogy erősíteni kell a református pedagógusképzést, és az állami iskolákban is vonzóvá kell tenni a hitoktatást. Maruzsa Zoltán azt mondta, nehéz két éven van túl a köznevelés, olyan működési modelleket és módszereket kellett néhány nap alatt kidolgozni, amelyek korábban ismeretlenek voltak. „De a magyar köznevelés jól állta a sarat” – jegyezte meg.

Kifejtette, a legutóbbi kompetenciamérés eredménye a 10. és a 8. osztályos diákok esetében nem mutatott különbséget az elmúlt öt év átlageredményéhez képest, a 6. osztályosoké pedig mindössze 1 százalékkal csökkent.

Az idei érettségi az elmúlt 15 év legjobb átlageredményét hozta, pedig akik most tettek vizsgát, azok összesen 9 hónapot digitális tanrendben tanultak – hangsúlyozta, hozzátéve, az ez évi Nemzetközi Diákolimpián pedig annyi érmet szereztek magyar tanulók, mint korábban soha.

Az államtitkár kiemelte, az oktatás célja nemcsak a test és a szellem ápolása, hanem a lélek fejlesztése is, ez utóbbiban az egyházi oktatási intézmények véleménye szerint jobban teljesítenek.

Bruckner László, a Református Oktatási Szolgálat főigazgatója úgy fogalmazott, a református oktatási intézmények többlete nem a vallásban és nem a templomokban van. „Bennünk munkálkodik a hit” – mondta.

Hódmezővásárhelyen idén ünneplik a református köznevelés fennállásának tricentenáriumát Bethlen300 – Iskola a hazában címmel. Az országos tanévnyitó zászlós felvonulással kezdődött, amelyen több száz református oktatási intézmény képviselője vett részt. A menetet az MH. Bocskai István Lövészdandár Hódmezővásárhely Helyőrségi Zenekar vezette fel. Az ünnepi istentiszteletet Fekete Károly, a Tiszántúli Egyházkerület püspöke mutatta be. A rendezvényen átadták a Makkai Sándorról és Imre Sándorról elnevezett református köznevelési díjakat.

(MTI)