Utánfutóval, marmonkannával hordják az olcsóbb magyar és lengyel benzint
Szlovák, cseh, német autósok járnak át egyre nagyobb számban az országukkal határos lengyelországi vagy magyarországi benzinkutakhoz tankolni, a jóval alacsonyabb üzemanyagárak miatt.
Hazánkban már tavaly november, Lengyelországban pedig idén február eleje óta igyekszik a kormány hatósági intézkedéssekkel gátat szabni az üzemanyagárak növekvő tendenciájának, ennek következtében a szomszédos országokból járnak át tankolni, illetve marmonkannával és utánfutóval viszik haza a benzint.
Szlovákiában az elmúlt időszakban számottevő mértékben emelkedtek az üzemanyagárak, a gázolaj literenkénti átlagára 1,43, a 95-ös benziné 1,53 euró volt, ezzel szemben Magyarországon a hatósági ár miatt 480 forintnál nem lehet drágább a 95-ös benzin és az „alap” gázolaj ára, ami 1,36 eurónak felel meg.
Így a határmenti régiókban élő szlovákok egyre gyakrabban járnak át tankolni Magyarországra és Lengyelországba. Utóbbi esetében a benzin literjéért átlagosan 1,15 eurót, a gázolajért 1,16 eurót kérnek, s az így megtakarított pénz jelentős összegeket is kitehet, arról nem beszélve, ha a csomagtarót vagy az utánfutót is megpakolják tartalékkal.
Az utóbbi napokban a szomszédos szlovák és német településekről Zakopánéba, Nowy Targba, Czarny Dunajecbe, Jabłonkába jártak át legtöbben benzinért, melynek következtében több benzinkút kifogyott a tartalékaiból, ami miatt átmenetileg be kellett zárniuk, ráadásul egyes német kutaknál ez már kezd csődhelyzetet idéző bevételkieséssé fajulni.
Jövő héttől állami támogatással cserélhetők 4G-s készülékre az elavult mobiltelefonok
Ennek megelőzésére, a lengyel hatóságok igyekeznek rendszeres ellenőrzésekkel lecsapni azokra, akik az egyszerű tankoláson felül plusz mennyiséget is be akarnak gyűjteni és hazavinni. Egyes megfigyelők úgy vélik, hogy ez a fajta lengyel fellépés biztosan kivált majd valamilyen visszhangot, hiszen az érvényes szabályok értelmében egy-egy személyautó maximum 60 literes kannát is magával vihet feltöltésre – jelentette az Infostart.
Ami a magyarországi kutakat illeti, a határhoz legközelebbi kisebb kutak többsége nem fogja túl sokáig bírni a nyomott áron történő értékesítés és a teljes árubeszerzés együttes terheit, emiatt jó néhány akár bezárásra is kényszerülhet a későbbiekben.