A nyári forróságban is fűteni kell a BKV-buszokat, hogy le ne álljanak
Hiába köszöntött be a júliusi kánikula, a BKV egyes járatain továbbra is fűtést alkalmaznak, máskülönben problémás lenne az autóbuszok működése.
A BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort három szakszervezet is arra kérte, gyorsítsák meg a munkakörülmények javításával kapcsolatos folyamatokat, mert a sofőröknek gyakran elviselhetetlen hőségben kell dolgozniuk.
Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke elmondta, a járművek klímaberendezéseinek állapota siralmas, ezért a kánikula a sofőrfülkében szinte elviselhetetlen. Ha a klimatizációs gondok nem lennének elegek, vannak olyan műszaki hibás buszok is, amelyek csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a forróság közepette is bekapcsolják a fűtést – írta a 24.hu.
„Vagy a klíma megy, vagy a busz”– szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség – állítja az elnök.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a feszített menetrend miatt egyes járatokon alig van idő felfrissülni két forduló között, a párperces szünet éppen csak arra elég, hogy mosdóba rohanjanak, és legfeljebb igyanak pár kortyot a sofőrök, mielőtt újra visszaülnének a pokolira forrósodott fülkébe.
Az ilyen esetekre működik a cégnél egy elavult „hőleváltó” rendszer, amelynek a lényege szerint tíz tartalék járművezető vár készenlétben többnyire valamelyik garázsban, hogy a várost átutazva átvegye a szolgálatot egy valahol éppen kidőlt kollégájától. Tíz ember az ezer járművezetőre. Ez nevetségesen kevés, ez a rendszer végtelenül elavult – tette hozzá Naszályi.