Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
358,98 Ft
Euró
389,25 Ft
Font
455,18 Ft
Bitcoin
51,027 $

Szakértő mondja el, miért nem jó ötlet mobilozással indítani a napot

A kora reggeli görgetés és olvasgatás élvezetes dolog, ezért kezdik sokan a napjukat a közösségi oldalakon. Ám egy neurobiológus szerint ez egyáltalán nem tesz jót az agyunknak.

Fotó: Unsplash
Egészség/Életmód

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mint azt már korábban megírtuk, a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg sok más emberhez hasonlóan ébredés után rögtön a telefonja után nyúl. Ezt ő maga vallotta be egy korábbi interjúban, hozzátéve, hogy ilyenkor az aktuális világeseményektől függően percekig vagy még annál is tovább nyomogatja a telefonját, illetve ellenőrzi a Facebook, Messenger és WhatsApp platformjait.

Ugyanakkor elismerte, ez nem feltétlen a legjobb. „Elég szomorú a helyzet, hogy őszinte legyek” – fogalmazott akkor. A Life.hu a Metro cikkére hivatkozva most azt írja, nem véletlen, hogy sokan ugyanígy tesznek, hiszen a kora reggeli görgetés és olvasgatás élvezetes dolog. Emily McDonald neurobiológus szerint azonban egyáltalán nem tesz jót az agyunknak, és ki is fejtette, miért gondolja így. Soron kívül Fontos változás a nyugdíjaknál – egy új lehetőség is megnyílt

Elmondása alapján évek óta tanulmányozza az emberi agyat, és jelenleg az idegtudományi doktori cím megszerzésén dolgozik. A TikTok-oldalán megjelent videóban pedig elmagyarázza, hogy a közösségi oldalak hatására mi történik a fejünkben. Elsőként egy praktikus útmutatót osztott meg az agyhullámok különböző típusairól:

  • Delta: a mélyalváshoz kapcsolódó, leglassabb agyhullámok.
  • Théta: lelassult agytevékenység, csaknem annyira, mint a mélyalvásnál.
  • Alfa: az agyunk még dolgozik, de ellazult állapotban vagyunk.
  • Béta: az éberség állapota, ilyenkor az agyunk gyorsan reagál.
  • Gamma: a legmagasabb frekvenciájú agyhullám, nagyon koncentrált állapot.

„Az első dolog, amit tudnunk kell, hogy amikor reggel felébredünk, az agyhullámaink átmennek a delta, théta, alfa, majd a béta állapotba, vagyis egyre éberebbek és éberebbek leszünk” – magyarázta. A tudomány szerint az agy fokozatosan ébred fel, és jut el a bétáig, de ha egyből elkezdjük görgetni a közösségi oldalakat, azzal átugorjuk ezeket a szakaszokat.

„Ha reggel az első dolgod, hogy megnézed a telefonodat, akkor az agyad egyenesen a béta állapotba lép, ez azt eredményezi, hogy a nap hátralévő részében még több stressz fogja érni” – emelte ki a szakember. Majd megjegyezte, a közösségi média a dopaminszintet is növeli, ezért fogunk a nap folyamán újra és újra vágyni arra, hogy nézegessük.

@emonthebrain Replying to @user9955830579983 Neuroscience-backed Morning routine 🧠☀️ #morningroutine #wellness #selfcare #mentalhealth #neuroscience #positivemindset ♬ original sound – emily | neuroscientist 🧠

Megszólalt a Ferencváros edzője az Újpest történelmi kiütése után

A Ferencváros edzője, Dejan Sztankovics érthető módon nem panaszkodott arra, hogy nem lett 6-0 a vége az Újpest ellen.