Netflix: szakértők szerint hamarosan nagy áremelés jöhet
A Netflix előfizetői bázisa és árazási stratégiája továbbra is erős pozíciót mutat a streaming piacon, miközben a vállalat új lehetőségeket keres a növekedésre.
Az Evercore ISI legfrissebb felmérése alapján a Netflix piaci pozíciója továbbra is szilárd a streamingen belül: az óriáscég vezeti a piacot 58%-os penetrációval, megelőzve az Amazon Prime Video-t (54%) és a Disney Hulu-t (44%).
Az előfizetői elégedettség szintén csúcson van: a megkérdezettek 63%-a „rendkívül vagy nagyon elégedett” a szolgáltatással. Az elemzés egyúttal arra is felhívta a figyelmet, hogy az előfizetők árérzékenysége csökkent, egy esetleges havi 1 dolláros áremelésre a válaszadók mindössze 26%-a reagálna lemondással, szemben a korábbi 45%-kal.
Ez megkönnyítheti a Netflix dolgát az áremelések végrehajtásában – írja a Portfolio a Business Insider cikke alapján. Kiemelik: a Citibank elemzői szerint a Netflix 2025-ben akár 12%-kal is emelheti az árakat az Egyesült Államokban. Greg Peters, a társaság vezérigazgatója nemrégiben arról beszélt: nagyon keményen kell dolgozniuk azon, hogy minden negyedévben több értéket nyújtsanak az előfizetőknek. Ha ez sikerül, időnként arra kell kérniük az embereket, hogy „fizessenek egy kicsit többet”, hogy ezt tovább tudják csinálni.
A jövőben a Netflix további lépéseket tesz az élőben zajló tartalmak irányába, mondván, azok tovább növelik majd az előfizetők elkötelezettségét (különösen a karácsonyi élő NFL-meccsek és a 2025-ben induló WWE „Raw”), emellett a hírek szerint az alacsonyabb árú, hirdetésekkel együtt lévő előfizetési szint bevezetése is sikeresnek bizonyult. Ez nemcsak visszatartja az embereket a lemondástól, de lehetőséget ad a Netflixnek arra is, hogy emelje az árakat a drágább, reklámmentes szinteken – hangsúlyozzák a cikkben.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy eltűnnek a GTA játékok a Netflixről: tavaly kerültek fel, csak egy marad a trilógiából. A streaming óriás szóvivője magyarázatot is adott a dologra, mint mondta, a sorozatokhoz és filmekhez hasonlóan azokat a játékokat is eltávolítják a platformról, melyeknek a licencei lejárnak. Állítása szerint eredetileg 12 hónapos megállapodást kötöttek a Rockstarral, a további részletekről itt olvashat.
.