A Netflix elkezdte kipostázni az utolsó DVD-ket, amiket már nem kell visszaküldeni
Annak idején DVD-levélküldő, vagyis kölcsönzőként indult a Netflix, mára pedig a világ legnagyobb streamingszolgáltatójává nőtte ki magát.
Sokan nem tudják, de a Netflix postai alapú szolgáltatása 25 évig működött az Egyesült Államokban, noha a streaming üzletág már régen háttérbe szorította azt. Talán még ennél is kevesebben tudják, hogy a postai úton történő DVD-kölcsönzési szolgáltatást egészen a mai napig folytatta Netflix, s közel egymillióan még mindig előfizetői.
Most azonban a vállalat véglegesen könnyes búcsút int a DVD-kölcsönzős szolgáltatásnak, s a megmaradt öt amerikai terjesztőközpont pénteken postázza ki az utolsó lemezeket az amerikai ügyfeleknek.
A DVD-rajongó ügyfelek pedig meg is tarthatják a címeket, ami azt jelenti, hogy néhányan akár 10 darabot is kapnak búcsúajándékként egy olyan vállalkozástól, mely a csúcspontján 16 millió előfizetővel büszkélkedhetett.
Marc Randolph, a Netflix társalapítója keserűen nyilatkozott a döntésről:
Randolph 1997-ben találta ki a DVD-by-post szolgáltatás ötletét – ezzel szembeszállva az akkori piacvezető Blockbusterrel – barátjával és vállalkozótársával, Reed Hastingsszel, aki végül Randolphot követte a vezérigazgatói székben.
A Netflix első lemeze Tim Burton Beetlejuice című filmje volt 1998 márciusában, és azóta a vállalat 5,2 milliárd darabot szállított. A legnépszerűbb cím a Sandra Bullock-film, A szív bajnokai volt.