Népszerű lehetőséget tiltott le a YouTube, ez sokaknak nem fog tetszeni
Megelégelte a népszerű videómegosztó, hogy bevételek sokaságától esik el, ezért úgy döntött, lépéseket tesz.
Hónapok óta sejteni lehetett, hogy a YouTube-nál reformra készülnek, mert rettentően bosszantja őket, hogy az AdBlockerhez hasonló hirdetésblokkolók lényegében kiváltják a Premium előfizetést. Ezen appok lényege, hogy blokkolják a platformon a videók előtt, közben és után megjelenő hirdetéseket.
Úgy néz ki, a vállalat beváltotta az ígéretét, ugyanis október elejétől egy olyan új fejlesztést vezetett be, amely felismeri, ha a felhasználó hirdetésblokkolót használ, és amíg nem kapcsolja ki azt, nem is tudja megtekinteni a videót – szúrta ki az Infostart az Index beszámolóját.
Mint írják, jelenleg kétféle felugró ablakkal lehet találkozni. Az egyik arra figyelmeztet, hogy a blokkolók használata nem engedélyezett a YouTube-on, ezért arra kérik a felhasználót, hogy deaktiválja, vagy fizessen elő a YouTube Premiumra. Ám egy rövid várakozás után be lehet zárni az ablakot, bármiféle változtatás nélkül.
Míg a másik felugró ablak jóval agresszívabb: ebben figyelmeztetik a nézőt, hogy kapcsolja ki a blokkoló alkalmazást, különben három videó megtekintése után le fogják tiltani a lejátszót, ezzel ellehetetlenítve a videónézést.
Ez alapján úgy tűnik, két lehetőség áll a jövőben a felhasználók előtt: vagy eltűrik a reklámokat, vagy előfizetnek a Premium csomagra, melynek díja Magyarországon havi 1790 forint.