Nem vált be a négynapos munkahét a Telekomnál
Háromszáz munkavállalóval csaknem másfél évig tesztelték, elvetették az ötletet.
2024 február utolsó napjával lezárja a 4 napos munkahét tesztidőszakát a Telekom és tovább keresik azt a megoldást, amely „mely minél több kolléga számára vállalható és általánosan biztosítja a munka- magánélet egyensúlyának javulását” – írja közleményében a szolgáltató.
Döntésüket azzal indokolták, hogy míg a kollégáik egy része minden gond nélkül megoldotta feladatait a négynapos – ámde intenzívebb – munkahét alatt, többségük munkájának jellege vagy élethelyzete miatt „nem tudott ebben a modellben kellő hatékonysággal dolgozni”.
A vegyes munkarenddel működő csapatok összehangolása szintén komoly kihívásokat jelentett, így másfél év után világossá vált, hogy a négy és az ötnapos munkarend együttes működése hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene – írta az ITBusiness.
A tesztidőszak során vizsgálták a teljesítményt, a munkatársak hangulatát, a fluktuáció alakulását, valamint a betegszabadságok változását is. Mélyinterjúkat és felméréseket készítettek, és bár a kezdeti visszajelzések pozitívak voltak, végül kiütköztek a fent említett nehézségek is.
„Folyamatosan keressük az új irányokat, hogyan lehet valamit jobban, hatékonyabban megoldani, legyen szó ügyfeleink kiszolgálásáról, vagy munkafolyamataink szervezéséről. Utóbbira tettünk kísérletet a 4 napos munkahét tesztelésével, mely azt gondolom, szervezetünk rendkívüli nyitottságát mutatja. Rengeteg értékes visszajelzést, új tudást gyűjtöttünk a tesztidőszak alatt, melyet másfél év után zárunk. Az eredmények tükrében a hagyományos munkarend szerint dolgozunk tovább, de továbbra is keressük azokat az új megoldásokat, melyek a munka-magánélet egyensúlyát és a kollégák elégedettségét támogatják.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.