Nem hosszabbítják meg az M85-ös autópálya osztrák oldalát
Leonore Gewessler, Ausztria közlekedési, környezetvédelmi és infrastrukturális minisztere bejelentette, hogy nem fogják meghosszabbítani az A3-as autópályát a magyar határig.
Az osztrák közmédia tudósítására támaszkodva a Népszava kiemelte, hogy ezt egy széleskörű hatástanulmányra hivatkozva döntötték el, amely szerint az új autópálya építése a környezetre és a mezőgazdaságra is „drámai hatással” lenne.
A tanulmány ugyanis rávilágított, hogy egyrészt egy hatvan hektáros zöldmezős területet kellett volna elzárni az építkezéshez, ráadásul jelentősen megnőtt volna a külföldi gépjárművek forgalma, ami miatt pedig emelkedett volna a zaj- és légszennyezés.
Nem meglepő módon ez így a környéken élők életminőségének romlásához vezetett volna, így az osztrák kormány végül úgy döntött, hogy nemet mond az A3-as autópálya építésére, így a Sopronig épülő magyar M85-ösnek nem lesz folytatása az osztrák oldalon.
Az M85-ös gyorsforgalmi út várhatóan 2024-re készül el a Kelénpatak mellett lévő soproni határátkelőig tartó szakaszon, amelyből azért hiányzik még a határig tartó utolsó pár kilométer, mert korábban is felmerült, hogy az osztrák oldalon mégsem építik ki a határig.
Habár a közvetlenül érintett osztrák települések, mint Haracsony, Sopronkeresztúr és Neckenmarkt elkötelezettek lennéek a hiányzó mintegy 10 kilométeres szakasz kiépítése mellett, a tartományban egy polgári kezdeményezés folytán nyolc település ezt elutasítja.
Régebben már a burgenlandi tartományi vezetés is jelezte, hogy csak abban az esetben fogják folytatni az autópálya kiépítését, amennyiben a települések között konszenzus alakul ki, mert ez kellő felhatalmazás lett volna a településeken lakók részéről.