Négymillió tonna kínai áru érkezik Szegedre a BYD-gyár építéséhez
A szegedi BYD-gyár építéséhez szükséges mintegy négymillió tonna ömlesztett árut várnak Kínából a következő három évben, amelyeket a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálon keresztül szállítanak majd az építkezés helyszínére.
Megérkezett az első vasúti szállítmány Kínából a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálra, amely a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD első európai üzemének építéséhez szükséges acél csarnok elemeit tartalmazta. Az intermodális terminálról az anyagokat a lakott területeket elkerülve közvetlenül az építkezés területére szállítják, számolt be róla az Economx.
Az elkövetkező hónapokban további négy hajónyi acélszerkezet és két-háromezer konténernyi építési anyag várható. A következő három év során pedig legalább négymillió tonna ömlesztett áru érkezik majd Szegedre, amelyeket várhatóan szintén a folyamatosan fejlesztett intermodális terminálon keresztül juttatnak el az autógyár területére.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint azonban elengedhetetlen lesz a magyarországi vasúthálózat fejlesztése is, amennyiben ugyanis erre nem kerül sor, úgy a hazai autó- és akkumulátorgyártás bővülő forgalma a már most is túlzsúfolt közutakra zúdul.
A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténer fogadását tervezik, ami később akár háromszáz konténerre is emelkedhet. Az első évben százötvenezer, majd a további években évi háromszázezer kész autó vasúti szállítását is tervezik.