A mozifilm debütálása után 25 százalékkal növekedtek a Barbie-játékok eladásai
A Mattel pedig nem is lehetne boldogabb.
A Barbie-film alig pár hét alatt beírta magát a történelembe, rekordokat döntött és ezzel együtt a nézők szívét is meghódította: most pedig az is kiderült, hogy a nyári debütálás után látványosan felpörögtek a Barbie-játékok eladásai.
A kiskereskedelmi eladási adatokat nyomon követő Circana piackutató cég legfrissebb adatai szerint ugyanis a Barbie játékok eladásai az Egyesült Államokban 25 százalékkal növekedtek a július-augusztusi hónapokban az előző év azonos időszakához képest.
Jaime Katz, a Morningstar elemzője, aki egyben a Barbie játékokat gyártó Mattel elemzője is, rámutatott:
A Barbie termékek iránti kereslet a film rekordot döntő sikere miatt nem is olyan meglepő, hiszen Greta Gerwig filmje a 2023-as év legnagyobb nyitóhétvégéjét produkálta, és ezzel a legnagyobb bevételt hozó film lett az idei amerikai jegybevételi listán, letaszítva a trónról a Super Mario Bros.: A filmet.
A Mattel pedig közelmúltbeli eredménybeszámolója során megosztotta az elemzőkkel, hogy nagy tervei vannak a Barbie-hatás kiterjesztésére a filmen túl is: ennek első lépéseként a vállalat június 1-jén új játékkollekciót adott ki, mely a film szereplőihez hasonlító Barbie és Ken babákat, valamint Barbie háromszintes álomházának másolatát tartalmazta.