Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Újabb népszerű termékeket ért utol a rejtett áremelés

Újabb népszerű termékeket ért utol a rejtett áremelés

Újabb népszerű termékeket ért utol a rejtett áremelés
Fotó: Pexels / Illusztráció

A Procter and Gamble Hungary bejelentette számos népszerű háztartási termékének, köztük az Ariel és Lenor márkák különböző variánsainak méretcsökkentését a hazai fogyasztóvédelmi hatóságnak.

A kormányzati szabályozás értelmében a nagyobb áruházláncokban forgalmazott termékek gyártói kötelesek bejelenteni az előre csomagolt árucikkek méretének módosítását. Ez az előírás azokra a termékekre vonatkozik, amelyeket 2020 januárja és 2023 júliusa között értékesítettek, és olyan üzletekben találhatók meg, amelyek éves forgalma meghaladja az egymilliárd forintot.

A vásárlók tájékoztatása érdekében az üzleteknek feltűnő módon kell jelezniük a termékek méretváltozását, kivéve abban az esetben, amikor az eredeti kiszerelést is forgalmazzák még legalább féléves időtartamban. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanakkor nem szolgáltat információt az árak alakulásáról, így nem lehet pontos képet alkotni az egységárak változásáról.

Miért történik a méretcsökkentés?

A termékek zsugorítása mögött összetett piaci folyamatok állhatnak, hiszen míg egyes esetekben a nyersanyagárak emelkedése miatt alkalmazott költségcsökkentési stratégiáról beszélhetünk, más helyzetekben tisztán piaci megfontolások vezethetnek akár 20 százalékos méretcsökkentéshez is.

A fogyasztók számára nehezen észrevehető változtatások, mint például egy mosókapszulás doboz tartalmának 31-ről 30 darabra vagy 24-ről 22 darabra csökkentése, különösen indokolttá teszik a hatósági ellenőrzést, írja a Portfolio.

A Procter and Gamble által bejelentett változtatások többek között az Ariel mosószereket, mosógéleket, kapszulákat, a Lenor öblítőket és a Swiffer portörlőket érintik. A módosított kiszerelésű termékek részletes listája megtalálható a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság weboldalán.