Kezd elfogyni az MNB türelme, szigorítás lehet a biztosítási piacon
Úgy tűnik, elfogyott a Magyar Nemzeti Bank türelme, mivel a magasabb jutalékot sem szeretnék szembeállítani az ügyfelek szempontjaival.
Megfagyott a levegő egy pillanatra a XVII. Biztosításszakmai konferencián, amikor a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szakértői előadásukban arról beszéltek, melyek a felügyelet elvárásai ezzel az ágazattal kapcsolatban – olvasható a Napi.hu riportjában.
Az alkuszok feladata elvileg az lenne, hogy az ügyfelek érdekeit képviseljék, és megtalálják a kliens számára elérhető legjobb biztosításokat a piacon, az MNB azonban a vizsgálatai során több problémát is felfedezett.
Az MNB szerint az alkuszok az értékesítés során csak néhány biztosítót preferálnak a piacon, különösen az életbiztosítások területén magas a koncentráció. Ezen a téren az elmúlt öt évben nem hogy javult volna, de romlott a helyzet – tavaly például a biztosítások 40 százalékát egy hazai biztosítónál kötötték meg a közvetítők.
A felügyelet úgy gondolja, nem mindig az ügyfél érdekeit nézik az alkuszok, ez pedig súlyos válsághoz vezethet. Az MNB szerint a biztosítások értékesítésénél az a jó gyakorlat, amikor az ügyfelek átláthatják, mennyi az alkusz díja egy-egy biztosítás eladása során, maguk a közvetítők pedig körülbelül azonos mértékű díjban részesülnek bármelyik biztosítást adják is el végül a kliensnek.
Az MNB aa jövőben fokozottabban figyeli majd az alkuszok tevékenységét, több vizsgálat lesz, ezen belül is a digitális technológiák működését folyamatosan nézi majd a jegybank, volt már rá példa, hogy egy minősített fogyasztóbarát személyi hitel esetében a nem megfelelő digitális elérhetőség miatt vonta vissza a minősítést az MNB.
A honlapokon, a közösségi médiában elhelyezett hirdetéseket, tartalmakat is rendszeresen monitorozza majd az MNB, hogy a valóságnak megfelelő tartalmú állításokat tartalmaznak-e, és hogy idejekorán elcsípje a nem megfelelő értékesítési gyakorlatot alkalmazó közvetítőket – írta a lap.