Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
362,75 Ft
Euró
393,53 Ft
Font
467,81 Ft
Bitcoin
64,253 $

Milliárdokért újították fel a budapesti hidat, mégis megkeseríti az autósok életét

Újfent részleges lezárás történt az M0-s déli szakaszán, és akár 2023-ig is tarthatnak a műszaki hibák javításai, így folytatódhat a Hárosi Duna-híd kálváriája.

...svg content...Budapest, 2020. november 1. Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára (j) és Bóna Zoltán, a Fidesz Pest megyei 8-as számú, szigetszentmiklósi választókerületének országgyűlési képviselője, parlamenti frakcióvezető-helyettese, Pest megye fejlesztési feladatainak ellátásért felelős miniszteri biztos (b) sajtótájékoztatót tart a Deák Ferenc híd lábánál Szigetszentmiklóson 2020. november 1-jén. Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. november 2-tól előreláthatóan a hét végéig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pálya hidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pálya hídon a halászteleki csomópont felhajtás lezárásával - mondta az államtitkár. MTI/Mónus Márton
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, fel vannak háborodva, az lehetetlen állapot, hogy valamit két éven keresztül újítanak fel, utána pedig elromlik.

Egyelőre nem tudják, mi okozta a műszaki hibát, valamint javaslat sincs arról, miként lehetne helyreállítani a problémát, a kivitelező cégek a szerződésre hivatkoznak, hallgatási fogadalmukat nem szegték meg – olvasható a 24.hu riportjában. Soron kívül Kiderült, mely egyetemre volt a legnehezebb bekerülni

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerint éppen a kivitelező a felelős a hibákért, mivel nem megfelelő gondossággal végezték a felújítást. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Széchényi-díjjal Dunai László professzor tanulmánya alapján renoválják a hidat, a BME szakértői tavaly május és november között már el is végezték az első méréseket.

A felújítás része volt a saruk cseréje, a régi, fazéksarukat érzékenyebb, kisebb gömbsarukra cserélték. A dokumentumban azt írják, „a saru gyártója a saru méretezésénél egyenletes erőeloszlást és felfekvést tételezett fel„, viszont másféle sarut az előírások miatt nem építhettek be a kivitelezők, a jelenlegi alkatrészek pedig nem bírják az egyenetlen terhelést.

A műszaki problémát mégis el kell hárítani, ezért szakmailag feltétlenül fontos a helyreállítás, máskülönben komoly gondok adódhatnak, és akár szét is eshet a híd alapszerkezetet.

„Ugyan a saruk alacsonyabb műszaki színvonalat képviselnek és rövidebb élettartamot garantálnak, de a régi szerkezettel való kompatibilitás szempontjából kedvezőbb helyzetet teremtenének statikai, megvalósíthatósági és üzemeltetési szempontból. A cseréig pedig fenn kell tartani a forgalomkorlátozást” – írták a tanulmányban.

Mindez rossz hír a gyorsforgalmi út használóinak, hiszen naponta átlagosan százezer jármű haladt át a hídon, mostantól másfelé juthatnak csupán be Budapestre. Június 14-ig az M5 felé vezető oldalon zárják le a külső sávot, míg szeptember elsejéig részleges lezárásokra kell számítani, de az sem elképzelhetetlen, hogy egészen 2023-ig nem nyitják meg a forgalom számára a hidat.