A Meta elárulta, hogyan használják az AI-t a Facebookon és az Instagramon
A Meta csütörtökön olyan információkat tett közzé, melyek célja, hogy segítsen a felhasználóknak megérteni, hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia azt, amit a Facebookon és az Instagramon látnak.
A CNN jelentése szerint a közösségi médiaóriás csütörtökön annak kapcsán tett közzé információkat, hogy hogyan használják a mesterséges intelligenciát platformjaikon: a magyarázatok között szerepel többek között a különböző platformok nyújtotta funkciók áttekintése, például az Instagram Stories és a Facebook hírfolyama.
A részletes magyarázat nem sokkal azelőtt került nyilvánosságra, hogy hamarosan világszerte életbe lép a legújabb jogszabály, mely rövidesen konkrét követelményeket ír majd elő a mesterséges intelligencia technológiát alkalmazó vállalatok számára.
A Meta elmagyarázta, hogyan határozza meg a vállalat, hogy mely fiókokat mutatja be a felhasználóknak ajánlott követőként a Facebookon és az Instagramon, hogyan működnek a vállalat keresőeszközei, és hogyan működnek az értesítések.
Az Instagram esetében például leírták, hogy az alkalmazás hogyan gyűjti össze a felhasználó lekérdezésére adott összes releváns keresési eredményt, hogyan pontozza az egyes eredményeket a felhasználónak az alkalmazással való korábbi interakciói alapján, majd hogyan alkalmaz „további szűrőket” és „integritási folyamatokat” a lista szűkítésére, mielőtt végül a felhasználó elé tárja azt.
Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke a frissen közzétett információk kapcsán megjegyezte, a leírásokat annak nyomán tették közzé, hogy globális vita folyik a mesterséges intelligencia potenciális veszélyeiről, beleértve a félretájékoztatás terjedését, valamint a mesterséges intelligenciával támogatott csalások és átverések számának növekedését: