Mesterséges intelligenciával utánozzák a banki ügyfelek hangját a csalók, britek milliói vannak veszélyben
A mesterséges intelligencia segítségével klónozzák mások hangját a csalók.
Egy brit bank arra figyelmeztetett, hogy emberek milliói válhatnak mesterséges intelligencia által létrehozott hangklónozás áldozataivá: a Starling Bank, egy online hitelező intézmény hangsúlyozta, a csalók mindössze három másodpercnyi hanganyagból képesek lemásolni valaki hangját, melyet például egy interneten közzétett videóból nyerhetnek ki.
Ezután a bűnözők az áldozat barátait és családtagjait célozzák meg, és a hamisított hangot használva pénzt kérhetnek tőlük egy telefonhívás során.
A Starling Bank közleménye szerint ez a típusú átverés „milliókat csaphat be”. Már most több száz esetet regisztráltak, egy több mint 3000 felnőtt körében végzett felmérés szerint pedig a válaszadók több mint negyede már találkozott mesterséges intelligencia által klónozott hangokkal végrehajtott csalási kísérlettel az elmúlt évben.
A CNN szerint a felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nem is hallott korábban ilyen átverésekről, míg 8 százalék akkor is átutalna pénzt, ha a hívás furcsának tűnik, feltételezve, hogy az tényleg egy ismerőstől vagy családtagtól érkezik.
Lisa Grahame, a Starling Bank információbiztonsági vezetője hangsúlyozta, sokan gondolkodás nélkül osztanak meg hangfelvételeket az interneten, nem sejtve, hogy ezzel kiszolgáltatottabbá válhatnak a csalóknak. A bank javasolja, hogy az emberek egyezzenek meg egy „biztonsági mondatban” szeretteikkel, mely egy egyszerű, könnyen megjegyezhető, de a többi jelszótól eltérő kifejezés, így telefonhívás során ellenőrizhetik egymás személyazonosságát.