Messi és a 2026-os VB ellenére sem lesz a kultúra része a futball az USA-ban
Hiába a fociláz Messi érkezése miatt, ez csak időszakos lehet.
Az argentin világbajnok érkezése előtt nagyjából egymillió követője volt Instagramon az Inter Miami csapatának. Ez mára 8 millióra gyarapodott, ami azt jelenti, hogy alig néhány nap alatt megelőzte az NFL, az NHL, az MLB, valamint az MLS összes csapatának együttes követőszámát.
Ez ugyan jól jelzi, mekkora reklámértéke van Messinek, azonban Kieran Maguire, A futball ára című könyv szerzője és a Liverpooli Egyetem Menedzsment Iskolájának futballfinanszírozási előadója lehűtötte a kedélyeket a CNN-nek adott interjújában.
Maguire elmondta, hogy a követők pénzzé konvertálása rendkívül fontos szponzorációs szempontokból. Ugyanakkor az MLS még mindig elmarad az USA négy másik nagy bajnokságának – az NFL, az NBA, az NHL és az MLB népszerűségétől.
„Az NFL és az NBA az amerikai kultúra része, és egész egyszerűen nincs esély arra, hogy a labdarúgás valaha is felvegye velük a versenyt” – magyarázza a szakember, aki hozzátette, hogy Messi feladata többek között az is lesz, hogy ezt a szakadékot valamilyen szinten áthidalja.
„Segíteni fogja a sportág népszerűségét, hogy a 2026-os világbajnokságot az USA-ban, Kanadában és Mexikóban rendezik, de az MLS-nek van egy népszerűségi plafonja” – tette hozzá.