Messi mágnesként vonzza a szponzorokat, 8 új szerződést húzott be a PSG-nek
Az argentin klasszis kétségkívül még mindig az egyik legnagyobb húzónév a futballban.
Messi még csak öt hónapja játszik a PSG színeiben, és 16 mérkőzésen lépett pályára, ahol hat gólt pattintott a hálóba, és öt gólpassz is összejött neki, de már első megjelenése után olyan számokat hozott a mérkőzések nézettségében, hogy mindenki csak pislogott.
Az argentin azonban nem csupán a pályán bír komoly befolyással, ugyanis az életben is igen meghatározó forma, így a szponzorok figyelmét sem kerülte el. A PSG pedig már az első pillanattól tudta, hogy igen gyümölcsöző lesz ez a kapcsolat, és nem sajnálták azt a 80 millió eurót szerződtetésére, mivel ennél jóval többet zsebelnek be, csupán azért, mert Messi a csapat tagja.
Marc Armstrong, a PSG szponzorációs igazgatója pedig már előrejelzésében is borzasztóan pozitív volt, ugyanis közölte, hogy a 2021-es bevételeik 10 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest. Míg 2020-ban a klub 235 millió eurót zsebelt be a kereskedelmi bevételekből, a 2021-es számok még ennél is komolyabbak – írja a Marca.
Mióta Messi átigazolt a PSG-hez, összesen nyolc új szponzor jelentkezett be a klubnál, ráadásul olyan vállalatok, mint a DIOR, vagy éppen a crypto.com. De ott van még a Nike, mely legalább 2032-ig biztosítja a csapat szerelését, évi 75 millió euróért, de a Coca-Cola is hosszabbított a PSG-vel, így 2024-ig garantált az együttműködés.
Messi érkezése óta a PSG közösségi média követői is megszaporodtak, ugyanis 15 millió új követőre tettek szert, de a Ligue 1 közvetítési jogai is fognak még pénzt hozni a konyhára. Szakértők szerint a játékos csupán személyével alsó hangon közel 30-40 százalékos többletbevételhez juttatta a klubot.