Már javában zajlik az új CAF-villamos próbaüzeme Budapesten
Élesben tesztelik az új, alacsonypadlós villamost.
A BKK beszámolója szerint Budapesten megkezdődött az új CAF-villamos éles tesztelése: a 34 méter hosszú, alacsonypadlós villamost jelenleg utasok nélkül, szigorú tesztüzem keretében vizsgálják. A jármű csak akkor kerülhet forgalomba, ha sikeresen teljesíti a közlekedési hatóságok által előírt 1000 kilométeres próbafutást és az ehhez kapcsolódó hatósági vizsgát is.
A közlemény szerint az új jármű része annak az 51 villamost tartalmazó flottának, amelynek gyártása folyamatosan zajlik. A spanyolországi Zaragozában készült villamos fejlettebb klímaberendezéssel, korszerű karosszériával és továbbfejlesztett belső kialakítással érkezett, ami a Budapesten már forgalomban lévő CAF-villamosokhoz képest is előrelépést jelent.
A sikeres tesztek után a jármű várhatóan először a dél-pesti vonalakon áll forgalomba, ezzel is tovább növelve az alacsonypadlós villamosok arányát a fővárosban. Az új járművek bevezetésével kényelmesebb és korszerűbb szolgáltatás érhető el több vonalon, például az 1-es, 14-es, 42-es, 50-es és 69-es járatokon.
Az 51 jármű teljes flottája várhatóan 2026 végére állhat forgalomba, amennyiben pedig az ehhez szükséges európai uniós támogatás és infrastrukturális fejlesztések rendelkezésre állnak, úgy ezek a korszerű villamosok megjelenhetnek többek között a 2-es, 23-as, 24-es, 51A és 62-es vonalakon is.
A BKK végezetül elárulta, már dolgozik egy újabb tender kiírásán, ami további több mint 100 modern villamos beszerzését célozza. A 2030-ig tervezett fejlesztések nyomán a főváros tömegközlekedése igen jelentős mértékben megújulhat.