Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A McDonald’s nem vette túl komolyan a járványt, kutyapelenkákat adott dolgozóinak maszk helyett

Egy kaliforniai étterem dolgozói szerint a nem megfelelő biztonsági intézkedések, köztük a nem megfelelő maszkok voltak a felelősek a koronavírus-járvány kitöréséért.

...svg content...Fotó: Unsplash/Jurij Kenda
Külföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A világjárvány kezdete óta számos konfrontációra került sor a munkahelyi biztonsággal kapcsolatban. Az egyik legfurcsább azonban csak most oldódott meg: a kutyapelenkák ügye.

A kaliforniai Oaklandben egy McDonald’s étterem dolgozói azt állították, hogy a munkáltatójuk a tavalyi járvány kezdetén maszkok helyett a kutyapelenkákból készült maszkokat adott nekik. Elmondásuk szerint kávéfilterekből készült maszkokat is kaptak.

Az alkalmazottak panaszuk után elmondták, hogy megfelelő eldobható maszkokat kaptak, de azt mondták nekik, hogy mossák ki azokat és használják újra, amíg teljesen ki nem kopnak. A vádak egy későbbi perben is szerepeltek, amely szerint a franchise-tulajdonos figyelmetlensége a járvány kitöréséhez vezetett a dolgozók és családtagjaik körében.

Most a dolgozók és a franchise-tulajdonos bejelentettek egy egyezséget, amelyben az étterem beleegyezett, hogy számos biztonsági intézkedést foganatosít, beleértve a társadalmi távolságtartást, a kapcsolattartás nyomon követését és a fizetett betegszabadságot. A megegyezés értelmében a vezetőség és a munkavállalók közötti bizottság havonta összeül, hogy megvitassák az előírt intézkedések betartását, illetve azt, hogy szükség van-e újakra.

„A bizottság egyike volt azoknak a dolgoknak, amelyek rendkívül fontosak voltak. Úgy bántak velünk, mint a kutyákkal – kutyapelenkát adtak nekünk, hogy maszkként használjuk. Mi nem vagyunk kutyák”

– mondta tolmácson keresztül Angely Rodriguez Lambert, a McDonald’s egykori dolgozója, aki egyike volt a felpereseknek.

Michael Smith, aki az üzlet tulajdonosa és üzemeltetője, jogi beadványaiban tagadta az összes vádat, és a megegyezés sem jár a vétkesség elismerésével. Smith közleményében azt mondta, hogy cége „több mint egy évvel ezelőtt” kezdte meg az előírt biztonsági intézkedések végrehajtását, és „továbbra is megteszünk minden szükséges lépést annak érdekében, hogy üzleteink a lehető legbiztonságosabbak maradjanak”.

Mindkét fél ügyvédei azt mondták, hogy nem tudnak nyilatkozni arról, hogy a megállapodás tartalmaz-e pénzügyi elemet. Az eredeti jogi panaszban pénzt kértek a felperesek kártalanítására az elszenvedett kellemetlenségekért, valamint a betegségük alatt elszenvedett veszteségek és költségek megtérítésére – adta hírül a New York Times.

A biztonsági hiányosságokon és a munkavállalókat fenyegető kockázatokon túl a kereset azzal vádolta a franchise-tulajdonost, hogy „közveszély okozásában segédkezett”, mivel a kereset szerint a munkahelyükön megfertőződött munkavállalók terjesztették a koronavírust a közösségükben. A kereset szerint legalább 25 ember, köztük az egyik dolgozó 10 hónapos gyermeke is megfertőződött az étteremből kiinduló járvány miatt.