Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,48 Ft
Euró
388,70 Ft
Font
451,77 Ft
Bitcoin
61,545 $

MÁV: helyesen járt el a forgalomirányító a sápi vonatbalesetnél

A vasúttársaság szerint a forgalomirányító helyesen cselekedett, amikor hangosbemondón figyelmeztette a tehervonatot az ütközés előtt.

Fotó: Ütközésben összeroncsolódott vasúti járművek a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán 2023. november 15-én. A hajnali órákban egy tehervonat eddig tisztázatlan okból nem vette figyelembe a számára a behaladást tiltó jelzést és nekiütközött az állomáson várakozó, Biharkeresztesről Püspökladányba tartó személyvonatnak. A balesetben mindkét mozdonyvezető, a jegyvizsgáló, illetve a vonaton tartózkodó öt utasból négyen megsérültek. MTI/Czeglédi Zsolt
Baleset

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mint ismert, szerdán egy 28 kocsiból álló, pernyével megrakott, több mint kétezer tonnás tehervonat nem állt meg a tilos jelzésnél, és 60 kilométer/órás sebességgel frontálisan belerohant a peronnál várakozó személyvonatba. A személyvonat Püspökladány irányába haladt, a tehervonat pedig onnan érkezett. A kora hajnali járaton öten tartózkodtak, közülük négyen megsérültek.

A jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben, míg a személyvonat mozdonyvezetője súlyosan megsérült, az ő állapota kritikus, az intenzív osztályon kezelik. A férfi, aki sérülések nélkül megúszta az ütközést, korábban azt nyilatkozta: az ütközés előtt a hangosbemondón azt ismételgették, hogy „Tehervonat állj meg!”. Soron kívül Nagyot bukott Valter Attila a Giro d’Italia ötödik szakaszán

„Onnantól fogva, hogy a forgalomirányító észlelte, hogy a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az ütközésig kevesebb mint egy perc telt el. Tehát ennyi idő alatt a leggyorsabb intézkedést tette meg, hogy a hangosbemondón keresztül próbálta értesíteni az ott lévőket”

– nyilatkozta Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese.

Esély sem volt rá, hogy mindenki időben elhagyja a vonatot

A vasúttársaság szerint esély sem volt arra, hogy mindenki időben elhagyja a vonatot, illetve elárulták, hogy a vonatvezetőkkel mozdonyrádión vagy mobiltelefonon keresztül is van kapcsolat. Ennek kapcsán Andó Gergely közlekedési szakértő is elmondott néhány dolgot.

Állítása szerint ha ezen jeleztek volna, valószínűleg akkor sem kerülték volna el az ütközést. „Nagyon rövid idő áll rendelkezésre, amelyben ki kellene keresni a telefonszámot, létrejönnie a kapcsolatnak, és kicsöngenie a telefonnak” – magyarázta az RTL Híradóban, ebből szemlézett az Index.

Mint kiderült, a MÁV szakemberei szombat délelőtt egy daru segítségével választották szét a mozdonyt és a kerekeket, majd egy vontatókocsival elszállították. A vasúttársaság ezt követően visszaállítja a vezetékeket, és a megrongálódott vágányt is megjavítják.