MÁV: helyesen járt el a forgalomirányító a sápi vonatbalesetnél
A vasúttársaság szerint a forgalomirányító helyesen cselekedett, amikor hangosbemondón figyelmeztette a tehervonatot az ütközés előtt.
Mint ismert, szerdán egy 28 kocsiból álló, pernyével megrakott, több mint kétezer tonnás tehervonat nem állt meg a tilos jelzésnél, és 60 kilométer/órás sebességgel frontálisan belerohant a peronnál várakozó személyvonatba. A személyvonat Püspökladány irányába haladt, a tehervonat pedig onnan érkezett. A kora hajnali járaton öten tartózkodtak, közülük négyen megsérültek.
A jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben, míg a személyvonat mozdonyvezetője súlyosan megsérült, az ő állapota kritikus, az intenzív osztályon kezelik. A férfi, aki sérülések nélkül megúszta az ütközést, korábban azt nyilatkozta: az ütközés előtt a hangosbemondón azt ismételgették, hogy „Tehervonat állj meg!”.
Esély sem volt rá, hogy mindenki időben elhagyja a vonatot
A vasúttársaság szerint esély sem volt arra, hogy mindenki időben elhagyja a vonatot, illetve elárulták, hogy a vonatvezetőkkel mozdonyrádión vagy mobiltelefonon keresztül is van kapcsolat. Ennek kapcsán Andó Gergely közlekedési szakértő is elmondott néhány dolgot.
Állítása szerint ha ezen jeleztek volna, valószínűleg akkor sem kerülték volna el az ütközést. „Nagyon rövid idő áll rendelkezésre, amelyben ki kellene keresni a telefonszámot, létrejönnie a kapcsolatnak, és kicsöngenie a telefonnak” – magyarázta az RTL Híradóban, ebből szemlézett az Index.
Mint kiderült, a MÁV szakemberei szombat délelőtt egy daru segítségével választották szét a mozdonyt és a kerekeket, majd egy vontatókocsival elszállították. A vasúttársaság ezt követően visszaállítja a vezetékeket, és a megrongálódott vágányt is megjavítják.