Már majdnem kilábaltak, de ismét gondba került a neves magyar porcelángyár
A koronavírus-járvány első hulláma miatt dolgozóinak felét el kellett bocsátania a Zsolnay porcelángyárnak, és ugyan szeptemberben 40 fővel bővíteni tudták létszámukat, a második hullám miatt ismét bajba kerültek
A koronavírus-járvány első hulláma miatt dolgozóinak felét el kellett bocsátania a Zsolnay porcelángyárnak, és ugyan szeptemberben 40 fővel bővíteni tudták létszámukat, a második hullám miatt ismét bajba kerültek – számolt be róla a Népszava.
A koronavírus-járvány első hullámának idején minden olyan üzlet bezárt, ami a legendás porcelángyártó darabjait értékesítette, és a kiesett bevétel lépésre kényszerítette az üzemet: 80 dolgozós üzemében létszámleépítés mellett döntöttek, dolgozók felét bocsátották el tavasszal.
Szeptemberre sikerült nagyjából összeszedniük magukat, amihez hozzájárult egy munkahelyteremtő pályázat is, így újra 40 alkalmazottal bővítették a munkaerejüket. Még csak meg sem szokták az új dolgozók a környezetet, jött a Zsolnay következő rémálma: eljött a koronavírus-járvány második hulláma.
A Zsolnay számára ez a pofon rögtön éreztette a hatását, ugyanis Cséplő Petra, a cég igazgatósági tagja a Népszavának elárulta, hogy megint értékesítési gondok kezdték el fojtogatni a céget. Cséplő kiemelte, hogy a cég árbevétele tavaly 600 millió forint volt, ám a nyereséges gazdálkodáshoz szükség lenne az egymilliárdos bevételre:
„Ehhez arra is szükség lenne, hogy a cég épületkerámiát gyártó részlege százmilliós nagyságrendű megrendeléseket kapjon” – idézte a lap. Magyarországon összesen 70 olyan középület van, amelyet Zsolnay kerámia burkol, ezek a körülbelül egy évszázados házak azonban már felújításra szorulnak.
Cséplő úgy kalkulál, hogy e munkák révén a Zsolnay 15-20 év alatt akár 10-15 milliárd forintnyi megrendeléshez kellene jutnia, ám az igazgatósági tag úgy gondolja, erre nem lehet számítani politikai ellentétek miatt.