Magyarországra helyezheti át az európai központját a kínai BYD
Sajtóértesülések szerint Hollandiából Magyarországra költöztetné európai központját a BYD.
Sajtóértesülések szerint a BYD kínai autógyártó költséghatékonysági megfontolásokból és az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámjának elutasítása miatt fontolóra vette, hogy áthelyezi európai központját Magyarországra.
A Szegeder a Reuters értesülései alapján számolt be a hírről, mely szerint a BYD jelenlegi hollandiai központja helyett Magyarországot, esetleg Budapestet, vagy az épülő gyár helyszínét, Szegedet választaná új központként. A BYD egyelőre hivatalosan nem kommentálta a híreket, de a költségcsökkentés mellett az is fontos tényező, hogy Magyarország és Németország nem támogatja az új uniós vámokat, szemben Franciaországgal, Lengyelországgal és Olaszországgal.
A lap megkeresésére a BYD megerősítette, nagyra becsülik a magyar szaktudást és innovatív szemléletet, valamint kiemelkedőnek tartják az ország jól képzett munkaerejét, ezért is döntöttek a szegedi gyárépítés mellett. Az Európai Unió vámjának bevezetése, mely akár 45 százalékos is lehet, megosztotta az európai országokat, Kína pedig válaszul azt tanácsolta autógyártóinak, hogy mérsékeljék befektetéseiket azokban az országokban, melyek támogatják a vámokat.
Pénteken egy kínai delegáció is ellátogatott Szegedre, ahol a BYD épülő gyárát a két ország közötti kapcsolatok sikeres példájának nevezték: Gong Tao, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete találkozott Botka László szegedi polgármesterrel, Mágori Andrással, a Csongrád-Csanád vármegyei közgyűlés elnökével, valamint a Szegedi Tudományegyetem vezetőségével is.
Mint ismert, a BYD 2022-ben jelentette be, hogy több milliárd eurós beruházással építi meg első európai autógyárát Szegeden, mely évi 300 ezer jármű gyártására lesz alkalmas, és várhatóan 2025 végére készül el. Az új magyarországi gyár kiemelten fontos a BYD európai tervei szempontjából.