Magyarországon is egyre népszerűbbek az élelmiszerboltok webshopjai
Viszont nem mindegyik üzletlánc tartja a lépést a trendekkel.
Habár a Lidl 921,8 milliárd forintos bruttó becsült forgalmával az első helyen áll az élelmiszerláncok rangsorában, webshopjukat továbbra sem indították el, azt jelenleg Németországban tesztelik – írta meg a napi.hu.
A Spar viszont az élen jár az e-szolgáltatásokban, legyen szó házhozszállításról, vagy az úgynevezett drive-in vásárlásról, amikor gyakorlatilag csak a termékeket átvenni kell beugrani a boltba, ráadásul aznapi határidővel.
A nagy láncok közül a Tesco és az Auchan is hasonlóan fontosnak tartja az online bevásárlás és a házhozszállítás lehetőségét, a magyar tulajdonban lévő, franchise rendszerben működő üzletláncoknál viszont még bőven van mit behozni a lemaradásból.
A Coop, CBA, Reál egyikénél sincs házhozszállítás, a CBA és a Príma bizonyos boltjainál ugyanakkor van lehetőség az online bevásárlásra, igaz ezeknél is leginkább a városi, nagyobb forgalmú üzleteknél elérhető a szolgáltatás.
Az Aldi más utat választott, a költséges applikáció fejlesztése és bevezetése helyett ugyanis egy már meglévő, élelmiszer kiszállítással foglalkozó magyar startuppal kötött megállapodást, a Roksh-on a Metro és a Tesco kínálata is megtalálható.