Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ezekről válság idején sem hajlandók lemondani a magyarok

A fogyasztók javarészt kismértékű drágulásnak tekintik az áremelkedést, ezért ugyanannyit terveznek divatra költeni, mint a tavalyi évben.

...svg content...Fotó: Unsplash/Julius Jansson
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A Glami.hu nemzetközi felmérése szerint az inflációs környezet, az ellátási nehézségek és az ukrajnai háború ellenére sem számítanak arra, hogy az idei évben jelentős visszaesést produkálna a régió divat webáruházainak forgalma.

Magyarországon a válaszadók 76 százaléka érzékeli, hogy az általános árszínvonal emelkedett, ám 46 százalékuk ezt csak kismértékű drágulásként értelmezi, így 70 százalékuk ugyanannyit tervez vásárolni, mint tavaly, mivel nem tartják indokoltnak, hogy kevesebbet költsenek öltözködésre és divatra. Soron kívül Nem üzemel a Déli pályaudvar, hatalmas a kavarodás

Emellett 20 százalék azoknak az aránya, akik 2022-ben kevesebbet, valamint 23 százalék azoké, akik többet terveznek költeni. Ennek függvényében a kisebb összegben gondolkodók 76 százaléka továbbra is a megszokott árkategóriában nézelődik, csak kevesebb ruhát tervez megvásárolni, míg 14 százalék inkább az alacsonyabb árszegmensben válogatna tovább.

Viszont azok, akik növelnék a divatra szánt kiadásaikat, legtöbben magasabb árkategóriában vásárolnának, vagy több ruhát vennének. Nemzetközi összehasonlításban pedig Bulgária vezeti a sort 51 százalékkal, őt követi Csehország, majd nem sokkal lemaradva Szlovákia, így ők vannak a legtöbben, akik növelnék a kiadásaikat.

Legkevesebben pedig Görögországban és Horvátországban költenének többet, ám mindeközben vegyes visszajelzések érkeztek hazai szinten az ukrajnai helyzettel kapcsolatban – derül ki a Napi.hu cikkéből.

A magyar válaszadók 51 százaléka nyilatkozta, hogy az orosz-ukrán háború nem befolyásolta a divatcikk vásárlási szokásait, 36 százalék viszont arról számolt be, hogy emiatt változtatott fogyasztói magatartásán. Az utóbbi csoportból a legtöbben azt válaszolták, kevesebbet fognak vásárolni, mivel így pénzt tudnak spórolni, ha az ukrajnai helyzet súlyosbodna, emellett 21 százalék azért költ kevesebb pénzt, mert zaklatott állapotban van a kialakult konfliktus miatt, 9 százalék pedig amiatt, hogy inkább jótékony célokra fordíthassa a különbözetet.

Ezzel szemben 14 százalék növelte a divatcikkekre szánt összeget, mert újabb áremelkedésektől tart, emellett a görög lakosság 47 százaléka arról számolt be, hogy átgondolja, mennyit szán divatárukra, 71 százalék pedig inkább kevesebbet vásárol, ha esetleg az ukrajnai háború tovább súlyosbodna.