Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,01 Ft
Euró
390,22 Ft
Font
456,44 Ft
Bitcoin
58,250 $

A magyarok negyede már nem a készpénzes fizetést részesíti előnyben

Egyre többen fizetnek mobiltárcával, vagy QR-kódos megoldással.

Fotó: Depositphotos
Gazdaság

Takács Petra

Szerkesztő

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest – közölte a Mastercard legújabb felmérése alapján kedden az MTI-vel.

Egyre tudatosabbak a magyarok ezen a téren is

A 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke, amely 61 pontot ért el a 100-ból, ez 3 pontos növekedés az előző évhez képest. Soron kívül Ösztöndíjjal jutott be a Harvardra egy budapesti gimnázium tanulója

Magyarország DFI-pontszáma 10 ponttal nőtt az index 2020-as bevezetése óta, és mindegyik alappillér esetében megfigyelhető fejlődés. Ezt elsődlegesen a kártyaelfogadó hálózat bővülése, valamint a digitális fizetési megoldások egyre szélesebb körű elterjedése és jelentősen megugró alkalmazása segítette elő.

A kutatás szerint 23 százalékra nőtt a jövedelmüket digitálisan elköltők aránya, ami arra utal, hogy a lakosság közel negyede nem feltétlenül a készpénzes fizetést részesíti előnyben. A magyar fogyasztók számára a kényelem és a biztonság az elsődleges prioritás: 35 százalékuk tapasztalt már valamilyen csalással kapcsolatos tevékenységet, például adathalászatot, kártékony szoftvereket, vagy a személyes adatokkal való visszaélést.

Sokan ismerik és használják is a digitális megoldásokat

Közölték: a magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot. Az összesített eredményt idén is az index három alappillérének pontjaiból számították ki: 76 pontot ért el az infrastruktúra, 55-öt a tudás, és 52-t a használat kategóriája.

Az infrastruktúra 76-os pontszáma – amely az előző évhez képest 3 ponttal magasabb – azt jelzi, hogy Magyarországon megalapozott igény mutatkozik a digitális fizetésekre. Elsősorban a digitális fizetési megoldások elterjedésének jelentős növekedése tette lehetővé az infrastruktúra alappillérének 2022. évi fejlődését.

A tudás alappillérének 55-ös pontszáma 4 ponttal magasabb, mint 2021-ben volt. Ezt a növekedést a fogyasztók a digitális fizetési módokkal kapcsolatos nagyobb objektív tudása eredményezi.

A használat alappillére 2022-re 3 ponttal 52-pontra nőtt egy év alatt, viszont továbbra is elmarad a fogyasztók digitális fizetési módokkal kapcsolatos tudása mögött. A Mastercard globális technológiai vállalat a fizetési iparágban. Több mint 210 országban van jelen, a vállalatnál másodpercenként 4500 fizetési tranzakció történik 150 devizában.

(MTI)

Kikapott a PSG a Dortmundtól a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén

A PSG egy nagyon erős Dortmund ellen játszott a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén.

Adatvédelmi botrányba keveredhet az egyik legismertebb légitársaság

Vizsgálatot indított az ausztrál Qantas légitársaság egy lehetséges adatvédelmi probléma miatt, amely során nyilvánossá válhattak egyes utasok személyes adatai.