Így látják a magyarok a hazai médiát
Az Ipsos Global Trustworthiness Monitor legfrissebb adatai szerint a magyarok néhány ágazatot megbízhatóbbnak tartanak, mint korábban, azonban a hazai médiáról ez nem mondható el.
Minden évben 29 ország iparágait és beléjük vetett lakossági bizalmát vizsgálja az Ipsos, a legfrissebb adatokból pedig kiderül, hogy a banki vállalatokat és a gyógyszeripart is megbízhatóbbnak gondolják az emberek, mint 3 évvel ezelőtt, azonban továbbra is magas a szkeptikusok véleménye a technológiai- és médiavállalatokra vonatkozólag.
A kérdőívet kitöltők számára legfőbb elvárás a hitelesség és az átláthatóság, ennek fényében 2019 óta folyamatosan csökken a média és a közösségi média iránti bizalom, mert sokan vélik úgy, hogy a hagyományos és social media platformok biztosan kihasználnák a felhasználókat, ha megtehetnék.
A magyarok 52 százaléka szerint teljesen megbízhatatlan a hazai média, csupán 10 százalékuk gondolja azt megbízhatónak, ezzel pedig a 29 országból a 28. helyen szerepelünk. Bár a britek hozzánk hasonlóan vélekednek ebben, ellenben a romániai és lengyelországi lakosok jóval nagyobb bizalmat szavaztak a médiának, különösen a kínai, szaúd arábiai és indiai lakosok.
Legmegbízhatóbb hírforrásoknak politikával és aktuális ügyekkel kapcsolatban a hagyományosabb médiaformákat tartják, úgymint az újságok, rádió, televízió, közben az online újságok, hírportálok híralkalmazások, és egyéb digitális források iránti bizalom alacsonyabb – közölte a Napi.
Ezen felül a magyar válaszadók 58 százaléka kifejezetten megbízhatatlannak tartja a jelenlegi kormányt, csupán 17 százalék véli azt hitelesnek és megbízhatónak, ezzel az eredménnyel pedig a 29-ből 17. helyen állunk. Olyan országok látják hazánknál borúsabban a helyzetet, mint Oroszország, Dél Afrika, Kolumbia vagy Nagy-Britannia, több bizalmat a kormány iránt Spanyolországban, Olaszországban és Németországban éreznek.