Tizennégy magyar vasútállomást érint ez a fontos változás, itt a lista
Ezen megállóhelyek esetében már csak akkor fognak megállni a vonatok, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy ha várakozók állnak a peronon.
Az MTI szerint hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon – jellemzően alacsony utasforgalmú – megállóhelyek száma, ahol a vonatok csak akkor állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon.
A MÁV-Start közleményében hozzátették, a pontosabb közlekedés az üzemanyag-, illetve árammegtakarítás érdekében bevezetett és 2021 óta több ütemben kiterjesztett feltételes megállási rendet gyorsan megszokták az utasok, nem okoz számukra problémát a leszállási szándék jelzése.
- A Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek;
- a Pusztaszabolcs-Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek;
- a Sárbogárd-Bátaszék-Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely;
- a Nagykanizsa-Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely;
- a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely;
- a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely
esetében vezetett be feltételes megállási rendet a vasúttársaság a decemberi menetrendváltáskor – áll a leírásban.
Az Infostart erre vonatkozóan Biber Anettet, a MÁV-Csoport szóvivőjét is megkérdezte, aki szerint azért fontos ez az intézkedés, mert az említett megállóhelyeknél a nap nagy részében nincs fel- vagy leszálló utas, tehát teljesen felesleges lenne megállni, ráadásul időveszteséget okoz a menetrend tartásánál.
Ha viszont nem állnak meg, üzemanyagot és áramot is meg tudnak takarítani, a MÁV pedig arra számít, hogy a változás miatt nem lesz gond, mivel az utasok már nagyon jól ismerik ezt a rendszert, emellett a tájékoztató táblák, hirdetmények és a hangos utastájékoztatás is segítséget nyújt.